اعتصاب غذای خشک سیامک اشرفی در ۲۶مین روز اعتصاب غذا در زندان اورمیه

سیامک اشرفی زندانی سیاسی کورد در ۲۶مین روز اعتصاب غذای خود با نوشتن نامه‌ای آغاز اعتصاب غذای خشک را اعلام نمود.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، سیامک اشرفی زندانی سیاسی کورد زندان اورمیه پس از ۲۶ روز اعتصاب غذا به دفتر افسر نگهبانی بند مراجعه کرده و با نوشتن نامه‌ای ضمن اعلام اعتصاب غذای خشک در آنجا مانده است.

مسئولین زندان سعی در منصرف کردن وی نموده‌اند اما وی به دلیل بی‌وجهی مسئولین به خواسته‌هایش دست به اعتصاب در مقابل دفتر افسر نگهبانی و اعتصاب غذای خشک کرده است.

سیامک اشرفی از روز ۱ بهمن ماه در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروط و همچنین در اعتراض به توهین و بی‌احترامی کارمندان شعبه‌ی ۹ اجرای احکام دادگاه اورمیه به خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

لازم به ذکر است که خانواده‌ی سیامک اشرفی برای پیگیری کارهای مربوط به آزادی مشروط وی به شعبه‌ی ۹ اجرای احکام اورمیه مراجعه کرده بودند که مورد توهین و بی‌احترامی کارمندان این بخش قرار گرفته بودند. سیامک اشرفی در خردادماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام "عضویت در یکی از گرو‌ه‌های مخالف نظام" به تحمل ۵ سال و به اتهام "فرار از خدمت سربازی" به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از طی کردن بیش از ۳ سال از دوره محکومیت خود، درخواست آزادی مشروط داده بود که این درخواست از سوی مسئولان زندان اورمیه پذیرفته شده اما شعبه مسئول واحد اجرای احکام از پاسخ دادن به درخواست آزادی مشروط آقای اشرفی امتناع کرده بود.