اعتصاب غذای زندانی سیاسی کورد «مصطفی سبزی» در زندان خوی

«مصطفی سبزی»، زندانی سیاسی کورد در اعتراض به عدم انتقال به زندان ماکو و محرومیت از حق اعزام به مرخصی از روز ۱۲ اسفندماه در زندان خوی دست به اعتصاب غذا زده است.

مصطفی سبزی زندانی سیاسی کورد در زندان خوی از دوشنبه ٢ مارس/ ١٢ اسفند در اعتراض به عدم انتقال به زندان ماکو و محرومیت از حق اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

بنابر اظهارات یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در گفتگو با شبکه حقوق بشر کوردستان "روز ۷ آذرماه امسال مصطفی سبزی پس از دو بار اعتصاب غذا جهت انتقال به زندان ماکو، شهر محل سکونت خانواده‌اش، از زندان مرکزی اورمیه به زندان ماکو منتقل شد اما مسئولین زندان ماکو از پذیرش وی خودداری کرده و در نهایت این زندانی سیاسی به زندان خوی منتقل شد."

به گفته این منبع، در این مدت بارها خانواده این زندانی سیاسی به دادگاه اورمیه مراجعه کرده و خواستار انتقال وی به زندان ماکو شده‌اند و خود وی نیز در زندان خوی نیز پیگیر این مساله بوده ولی در نهایت پس از عدم پاسخگویی مسئولین زندان خوی و اجرای احکام دادگاه انقلاب شهر اورمیه، این زندانی سیاسی از روز ۱۲ اسفندماه در اعتراض به عدم انتقال به زندان ماکو و محرومیت از حق اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

این شهروند کورد اهل ماکو خرداد ماه سال ۹۳ در یکی از روستاهای اطراف اورمیه توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به مدت دو ماه در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی شهر ارومیه مورد بازجویی قرار گرفته بود. وی پس از چند ماه از سوی شعبه‌ ۲ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)» به ۱۵ سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر ارومیه نیز عیناً تایید شد.

مصطفی سبزی در تاریخ ۱ مردادماه سال ۹۸ در اعتراض به مخالفت دفتر اجرای احکام دادگاه انقلاب اورمیه با درخواستش مبنی بر انتقال‌ به زندان ماکو، شهر محل سکونت خانواده‌اش به مدت ۳۲ روز دست به اعتصاب غذا زده بود. همچنین در تاریخ ۲۶ شهریورماه سال‌جاری به دلیل تداوم بی‌توجهی دفتر اجرای احکام دادگاه انقلاب اورمیه به درخواستش مجدداً به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زد.