اعلام اسامی دو گریلای شهید جنگ در استان وان

ه.پ.گ اسامی دو گریلا را منتشر کرد که در حملات هوایی ارتش ترک به منطقه وان به شهادت رسیده بودند. در اطلاعیه آمده است:"پیمان می‌بندیم که مبارزه شهیدان قهرمانمان را به پیروزی برسانیم".

اطلاعیه مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان بدین شرح است:

"در اطلاعیه روز ١٣ آگوست ٢٠٢٠ اعلام کردیم که روز ساعت ٢ بامداد روز ١١ آگوست (٢١ مرداد) ارتش غاصب ترکیه تحرکات اشغالگرانه‌ای را در منطقه کاتو خلیلا بخش شاخی استان وان آغاز کرد و در نتیجه حمله‌ای هوایی دو رفیقمان به نام‌های «دستان» و «رِبَر» به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: بیلن بوزایگیت

   کد سازمانی: دستان حازو

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: لطفیه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١١ آگوست ٢٠٢٠ / وان


   نام و نام خانوادگی: مراد شیپال

   کد سازمانی: رِبَر مُردم

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: فیروز - حسین

  تاریخ و محل شهادت: ١١ آگوست ٢٠٢٠ / وان

رفیق دستان در سرزمین فرمانده بزرگمان عگید، در الیح چشم به جهان گشود. در مقابل سیاست تحمیل بی‌هویتی و قتلعام بر خلق که از سوی دولت فاشیست ترکیه به اجرا گذاشته شده است فعالانه در کارهای جوانان میهن‌دوست آپویی جای گرفت. سپس مبارزه خود را ارتقا داده و تصمیم گرفت به کوهستان بیاید. سال ٢٠١۵ در عرصه گابار به صفوف نیروهای گریلا ملحق شد.

رفیق دستان از آن دسته رفقایی بود که با شور و شوق بزرگ در مبارزه همیشه خود را نیرومند می‌کرد، علیه شخصیت‌ جوان مدرنیته سرمایه‌داری از خودویژگی‌های عصیانگر جوانان کوردستان محافظت کرده و به فرزند صادق و دلسوز خلق کورد مبدل گردید. در مناطق گوناگون وظایف حیاتی را بدون تردد به انجام رساند و با روحیه‌ای بزرگ در این مبارزات جای گرفت.

رفیق رِبَر در وان متولد شد و در محیطی میهن‌دوست رشد نمود. در سن جوانی با مبازه آزادیخواهی کوردستان آشنا شد و برای گسترش آن رنج بزرگی را بر دوش کشید. همیشه تلاش نمود پاسخی به حملات دشمن بر خلقمان و رهبر آپو باشد. با حس انتقامجویی در سال ٢٠١۴ به صفوف گریلا ملحق شد. در مدتی کوتاه پیشرفت بزرگی نمود و برای مبدل شدن به گریلای مرحله مدرنیته دمکراتیک رنج بسیاری کشید و همچون پیشاهنگی عمل نمود. رفیق رِبَر با ایستار انقلابی خویش تمامی مسئولیت‌ها و وظایف سازمانی را به نحو احسن به انجام رساند.

مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های گرامی رفقا دستان و رِبَر و همچنین تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه شهیدان قهرمانمان را به پیروزی برسانیم."