جنایت دولت اشغالگر ترک در آسوس؛ شهادت ٢ گریلا‌ی ی.ر.ک و ٣ میهن‌دوست

ی.ر.ک اعلام کرده است که در حمله هوایی چهارشنبه شب جنگنده‌های رژیم اشغالگر ترک دو گریلا و سه میهن‌دوست کورد به شهادت رسیده‌اند. ی.ر.ک تأکید کرده است که این جنایت ترکیه با همکاری مزدوران کورد صورت گرفته است.

فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در بیانیه‌ای اسامی دو گریلای شهید حمله هوایی چهارشنبه شب (٢٧ مه) جنگنده‌های رژیم اشغالگر ترک به منطقه آسوس را اعلام کرد.

متن بیانیه فرماندهی ی.ر.ک به شرح زیر است:

"خطاب به افکار عمومی

در مقابل دستاوردهای خلق کورد، دولت‌های اشغالگر بدون وقفه در حال حمله و یورش هستند. به ویژه دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه به ارزش‌ها و دستاوردهای جنبش آزادی در هر چهار بخش کوردستان حمله می‌کند. هدف این دولت ضد بشری تسلیم نمودن و نابود کردن همه‌ی کوردها است و بدون تفاوت قائل شدن در باکور، باشور، روژاوا و روژهلات به تجاوزهای خود ادامه می‌دهد. اما این تجاوزها با کمک و همکاری کوردهای خائن و مزدور انجام می‌شود. در همین چهارچوب شب ۲۷ مه (٧ خرداد) ساعت ٢٣:۴۵ دقیقه در حالی که ۲ رفیق ما به همراه ۳ میهن‌دوست که به عنوان مهمان به دیدن رفقای ما آمده بودند، در یک خودروی غیر نظامی در روستای سفره دامنه‌ کوهستان آسوس، هدف جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفته و هر پنج تن به شهادت رسیدند. این رخداد یک بار دیگر اثبات کرد که بدون کمک خائنان، دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد و اینچنین فجایعی ایجاد کند. در این حمله دو رفیق ما با نامهای رِباز سنه و زنار بروسک شهید شدند، همچنین هویت سه میهن‌دوست شهید نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

رفیق رِباز سنه به عنوان یک جوان روژهلاتی ظلم و ستمی که به خلق ما تحمیل شده است را نپذیرفت و برای پاسخ دادن به اشغالگری دشمن، به کوهستان‌های آزاد کوردستان رفت و به صفوف گریلا پیوست. شهید رِباز از ابتدای پیوستنش به جنبش آزادی با پایبند بودن به فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو و عشق به خلق و میهن، بسرعت خود را به سطح ملیتان آپویی رساند و وظیفه و مسئولیت انقلابی خود را به عهده گرفت. وی در میان رفقایش نمونه‌ی زیبایی و دوست داشتن بود.

مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: فراز بهنورد

   کد سازمانی: رِباز سنه

   محل و سال تولد: سنه

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ مه ٢٠٢٠ / آسوس

                       ***

   نام و نام خانوادگی: فخرالدین علی‌نژاد

   کد سازمانی: زنار بروسک

   محل و سال تولد: ماکو

  تاریخ و محل شهادت: ٢۶ مه ٢٠٢٠ / آسوس

رفیق زنار بروسک جوانی اهل شهر خوی در روژهلات کوردستان بود. رفیق زنار در کودکی جنبش آزادی کوردستان را ‌شناخت و اشغالگری و بی‌عدالتی دشمن را درک کرد. برای مقابله با ظلم و ستمی که به خلق کورد روا داشته شده است به صفوف گریلا پیوست. رفیق زنار با تصمیمها و رفتار خود در میان رفقایش پیشاهنگ بود و تا آخرین نفس بر خط رهبر آپو مبارزه کرد.

ما به عنوان یگانهای مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) شهید زنار و شهید رِباز و هر سه شهید دیگر را گرامی می‌داریم و به خانواده و بستگان و دوستان شهدا و همه‌ی خلق کورد تسلیت می‌گوییم و در وجود آنها یاد همه‌ی شهدای راه آزادی را گرامی می‌داریم. عهد می‌بندیم که با محقق کردن اهداف و آرزوهای آنها که آزادی خلق و میهن است، انتقام خون آنها را بگیریم و مبارزات خود را افزایش دهیم.

همچنین از خلق میهن‌دوست خود می‌خواهیم که از شهدای خود صیانت به عمل آورند و علیه خیانت و اشغالگری مبارزه کنند و به وظیفه‌ی ملی و میهنی خود عمل کنند.

سلام و درود انقلابی

فرماندهی یگان‌های روژهلات کوردستان (ی.ر.ک)

۲۹/۰۵/۲۰۲۰"

* تیتر این خبر پس از تکمیل آن تغییر یافت.