اعلام اسامی دو گریلای شهید زن

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق اسامی دو گریلای زن را که در حمله هوایی روز ۴ ژوئن (١۵ خرداد) ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده بودند منتشر کرد. یکی از گریلاهای شهید اهل ماکو در روژهلات کوردستان است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در بیانیه‌ای اعلام کرد:

"۴ ژوئن در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه آواشین واقع در مناطق حفاظتی مدیا دو رفیقمان به شهادت رسیدند."

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: مَلَک مالگاز

   کد سازمانی: برچم ارنستو

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: سیوه - ادیب

  تاریخ و محل شهادت: ۴ ژوئن ٢٠٢٠ / آواشین


   نام و نام خانوادگی: گفَس هاجیلو قزلباش

   کد سازمانی: تارا ماکو

   محل و سال تولد: ماکو

   نام مادر – نام پدر: ظریف- موسی

  تاریخ و محل شهادت: ۴ ژوئن ٢٠٢٠ / آواشین

ه.پ.گ می‌افزاید:

"خلق کورد با پیشاهنگی نیروهای گریلا در مقابل هرگونه حمله اشغالگرانه رژیم فاشیست ترک به کوردستان مقاومت بزرگی نشان می‌دهد و با اراده‌ای بزرگ به حملات پاسخ می‌دهد. خلق کورد در تاریخ مبارزات خود هزینه‌های بزرگی را متحمل شده و اینچنین برای موجودیت خود جنگیده است. با تأسیس پ.ک.ک هراس بزرگی در قلب اشغالگران جای گرفته و سطح مطالبات خلق کورد در سایه پ.ک.ک افزایش یافته است. در سایه روشنایی ایدئولوژی رهبر آپو و پارادایم ازادیخواهی زنان کورد به هویت خود پی برده است و وارد مرحله مقاومت شکست‌ناپذیر شده است. دولت اشغالگر ترک برای دور کردن جوانان از مبارزه به هر راه کثیفی دست زده است، اما جوانان کورد بر راه عگید[ها] و زیلان[ها] پافشاری می‌کنند.

رفقایمان برچم و تارا با موضع فدایی خود علیه حملات اشغالگران ایستادگی کردند. برای پایان دادن به اشغالگری در کوردستان و دستیابی خلق کورد به ازادی موضعی فدایی اخذ کردند. رفقا برچم و تارا در حین انجام وظایف انقلابی هدف بمباران هواپیماهای جنگنده رژیم اغشالگر ترک به شهادت رسیدند. موضع فدایی رفقا برای ما منبع ایستادگی است.

در ابتدا مراتب تسلیت خود را به خانواده رفقا برچم و تارا  و سپس خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های آنان برای تحقق پیروزی تجدید میثاق می‌کنیم."