اعلام اسامی سه گریلای شهید جنگ در استان وان

ه.پ.گ اسامی سه گریلای شهید جنگ روز ٢ ژوئیه (١١ تیر) در بخش پایزاوای استان وان را منتشر کرد و اعلام کرد:"رفقایمان ولات، کندال و آزاد در مرحله‌ای تاریخی علیه ارتش اشغالگر ترکیه قهرمانانه جنگیدندو نام خویش را با حروف طلایی در تاریخ نوشتند."

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اسامی سه گریلای شهید را اعلام کرد. اطلاعیه ه.پ.گ به این شرح است:

"در اطلاعیه روز ١٣ ژوئیه اعلام کرده بودیم که ارتش اشغالگر ترک روز ٢ ژوئیه در اطراف روستای آخولا واقع در منطقه پایزاوا در استان وان تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرده بود. میان نیروهای ما و اشغالگران که در حال استقرار با کمک هلی‌کوپترهای جنگی بودند درگیری روی داد. در این جنگ رفقایمان به نام‌های «ولات»، «کندال» و «آزاد» قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: تحسین گَنَز

   کد سازمانی: آزاد سرحد

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: حربیه - خالص

  تاریخ و محل شهادت: ٢ ژوئیه ٢٠٢٠/ وان


   نام و نام خانوادگی: الیاس دوران

   کد سازمانی: کندال ابراهیم

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: خَمه – قطب‌الدین

  تاریخ و محل شهادت: ٢ ژوئیه ٢٠٢٠/ وان


   نام و نام خانوادگی: فرات گُرَن

   کد سازمانی: ولات ملازگرد

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: قدرت - علی

  تاریخ و محل شهادت: ٢ ژوئیه ٢٠٢٠ / وان

رژیم‌های اشغالگر برای اینکه سیستم‌ استعمارگر خویش را در کوردستان ادامه داده و اعمال نابودگرانه خود را وارونه جلوه دهند همیشه کُنسپت‌های جداگانه‌ای را به کار می‌‌گیرند. در هر مرحله مهم، هر گامی که به آزادی نزدیک می‌شویم اشغالگران با نقشه‌های نابودگرانه درصدد مانع‌تراشی برای جنبش آزادیخواهی خلق کورد هستند. جنبش آزادیخواهی کوردستان نه تنها در مقابل دشمنان بلکه همزمان علیه نوکران و کهنه‌پرستان نیز مبارزه بزرگی را به پیش برده است. هر زمانی که اشغالگران در شرف نابوده بوده‌اند کهنه‌پرستان و نوکران به کمک آنان شتافته‌اند. فدایی‌های آپویی دارای نگرشی عمیق در خصوص تاریخ هستند و هیچگاه رفقای خود را که در نتیجه خیانت به شهادت می‌رسند فراموش نمی‌کنند، زود یا دیر انتقام خون آنان را می‌گیرند. همه باید به این واقعیت اذعان داشته باشند.

در این مقطع که ارتش فدایی آپویی بسوی پیروزی گام برمی‌دارد و حماسه‌های قهرمانانه‌ای را در سنگرهای مقاومت رقم می‌زند، شهیدان قهرمان ما با ایستادگی اثبات کرده‌اند که هیچ مانعی نمی‌تواند مبارزه آزادیخواهی خلق کورد را متوقف کند. رفقایمان ولات، کندال و آزاد که بر مبنای مشی فدایی گام برداشتند در این رفقایمان ولات، کندال و آزاد از مناطق جداگانه کوردستان با سنت میهن‌دوستی کوردستان بزرگ شدند و ظلم و زور اشغالگران بر کوردها را درک نمودند. رفقا با درک اینکه تنها راه مبارزه علیه استعمارگری جنگ علیه اشغالگران است به مبارزه آزادیخواهی کوردستان پیوستند و در مدت کمی به سطح گریلای حرفه‌ای مبدل شده و در سنگرهای مقاومت زحمات بسیاری را بر دوش کشیدند. مدت مدیدی در مبارزات ایالت بوتان جای گرفتند از میراث رفقا عادل و نودا صیانت به عمل آوردند. به وظایف انقلابی خویش پیروزمندانه عمل کردند با فروتنی در زندگی و با مواضع انقلابی خویش به منبع روحیه همرزمانشان مبدل گشتند. رفقا ولات، کندال و آزاد با قهرمانی علیه ارتش اشغالگر خود و با مواضع فدایی آپویی ما را به تداوم راه پیروزی فراخواندند.

در این چارچوب مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفقای قهرمان شهید و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌کنیم و سوگند می‌خوریم که رنج شهیدان را با دیهیم پیروزی مزین کنیم."