افزایش نیروهای دولت اشغالگر ترک در جنوب کوردستان

دولت اشغالگر ترک نیروهای نظامی را در پایگاه‌های خود افزایش داده است.

طبق اطلاعات بدست آمده از منابع محلی، رژیم اشغالگر ترک نیروی نظامی جدیدی را در پایگاههای خود در جنوب کوردستان مستقر کرده است. این منابع اعلام کرده‌اند که شمار نظامیان در پایگاهها و مقرها و سنگر‌های افزایش یافته‌اند.

دولت اشغالگر ترک در ۱۵ آوریل به حملات هوایی در زینی ورتی دست زده و از طرف دیگر کمپ پناهندگان مخمور را نیز بمباران نمود. در حمله هوایی به مخمور سه زن به شهادت رسیدند. همراه با این تحرکات نظامی دولت ترک، نیروهای حزب دمکرات کوردستان نیز نیروهای خود را در منطقه زینی ورتی افزایش داده‌اند. روستای زینی ورتی از روستاهای دامنه کوه قندیل از جمله مناطقی است که تحت کنترل اتحادیه میهنی کوردستان است.

ازدیاد پایگاهها و گسترش اشغالگری

دولت ترک خصوصا در سال‌های اخیر بر سیاستهای اشغالگرانه در جنوب کوردستان تایید می‌کند. اشغالگری ترک هم از سوی نظامی و هم در ابعاد سیاسی و اقتصادی بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

ار سالهای دهه ۹۰ میلادی به بعد، این منطقه شاهد حضور پایگاههای ارتش اشغالگر ترک بوده است. در زمان حاکمیت آ.ک.پ هم شمار این پایگاهها افزایش یافته است و هم نیروهای ترک منطقه وسیعتری را در بر گرفته‌اند.

نخستین پایگاههای ارتش ترک در سال ۱۹۹۴ در صلاح‌الدین تاسیس شد که در ۲۵ کیلومتری هولیر قرار دارد. از ان زمان به بعد ۱۵ پایگاه جدید ارتش ترک در منطقه جنوب اقلیم کوردستان احداث شده است. غیر از این پایگاهها، سازمان اطلاعات ترکیه، میت نیز بیش از هر زمان دیگری فعال شده و ساختمان‌های جدیدی را احداث کرده است. از سال ۲۰۱۸ دولت اشغالگر ترک دست به احداث پایگاههای جدیدی کرده است و فقط در منطقه برادوست ۲۰ نقطه جدید از سوی نیروهای ترک به اشغال درامده است.