انتقال زندانی سیاسی کورد «علی احمد سلیمان» به زندان اورمیه

علی احمد سلیمان زندانی سیاسی کورد روز گذشته (٢٩ دی/ ١٩ ژانویه) به زندان اورمیه منتقل شد

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان «علی احمد سلیمان»، زندانی سیاسی کورد روز گذشته (٢٩ دی/ ١٩ ژانویه) از زندان تبریز به زندان اورمیه منتقل شد. روز قبل از آن ماموران بخش اعزام زندان مرکزی تبریز این زندانی سیاسی را به خارج از زندان منتقل کرده بودند ولی به دلیل بارش شدید برف و مسدود شدن جاده، شب گذشته به زندان تبریز بازگردانده شده بود.

انتقال علی احمد سلیمان در حالی صورت گرقته است که پیشتر به وی اعلام شده بود در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه با پایان دوران یکی از محکومیت‌هایش در زندان مرکزی تبریز به زندان مرکزی اورمیه بازگردانده خواهد شد.

از احکام دیگر این زندانی سیاسی، ۱۷ ماه حبس تعزیری و پرداخت یک دیه کامل باقی مانده است.

علی احمد سلیمان، شهروند کورد اهل باشور کوردستان (تبعه‌ی عراق) در ۲۶ آبان ماه سال ۸۴ در منطقه‌ مرزی ” ترگور” اورمیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان ( پژاک )» به ۵ سال زندان و تبعید به زندان تبریز و به اتهام «ورود غیرقانونی به کشور» به ۶ ماه جبس محکوم شد.

علی احمد سلیمان صبح سه‌شنبه ۱۵ بهمن سال ۹۳ پس از اعتصاب غذای ۳۳ روزه زندانیان سیاسی مرکزی اورمیه به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود. وی از زمان بازداشت تاکنون از حق ملاقات و تماس با خانواده محروم شده است.