انتقال زندانیان سیاسی کمال حسن رمضان و سعید سنگر از زندان اورمیه به مکان نامعلوم

«کمال حسن رمضان» و «سعید سنگر»، دو زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان اورمیه توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کوردستان صبح امروز (۳۰ آبان)، کمال حسن رمضان و سعید سنگر از زندان اورمیه به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند

شبکه اعلام کرد که اطلاع دقیقی در خصوص وضعیت و مکان نگهداری این زندانیان به‌دست نیامده است.

طی سال‌های گذشته دفتر ویژه اداره اطلاعات مستقر در زندان، اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اورمیه بارها زندانیان سیاسی را جهت پرونده‌سازی‌های جدید به بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل کرده و تحت فشار و تهدید به تبعید به زندان‌های دیگر قرار داده‌اند

کمال حسن رمضان، (٣٣ ساله) اهل سریکانی روژاوای کوردستان زندانی سیاسی کُرد در ۶ شهریور ١٣٩٣ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت شد. وی پس از چهار ماه بازجویی از سوی شعبه ٢ دادگاه انقلاب اورمیه به اتهام عضویت در حزب کارگران کوردستان به ١٠ سال حبس محکوم شد. این زندانی سیاسی به دلیل تشابه اسمی با فردی به نام «کمال سور» در آبان ١٣٩٠ از سوی شعبه ٣ دادگاه انقلاب اورمیه و به درخواست وزارت اطلاعات به اعدام محکوم شد.

سعید سنگر (۴۶ ساله) اهل پیرانشار در تاریخ ۱۰ شهریورماه سال ۷۹ در شهر مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از دو ماه از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنه به ریاست «قاضی فاطمی» به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به اعدام محکوم شد. این حکم بعد از اعتراض به رای صادره در دادگاه تجدید نظر سنه به حبس ابد تبدیل شد.

این زندانی سیاسی سپس به بند ۲۰۹ اوین تهران منتقل شده و بعد از دو سال نگهداری در سلول‌های انفرادی این زندان در سال ۸۲ به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد. وی در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه سال ۸۶ به زندان مرکزی سنه منتقل شده و مجددا در ۱۰ شهریورماه سال ۹۴ به زندان اورمیه بازگردانده شد.