انتقال سیامک اشرفی و کامران درویشی به بند جوانان زندان اورمیه

سیامک اشرفی و کامران درویشی دو زندانی سیاسی کورد ازبند زندانیان سیاسی زندان اورمیه به بند جوانان این زندان منتقل شدند.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان روز یکشنبه ۲۷ بهمن این دو زندانی به بهانه‌ی اینکه احتمال آزادی آنها در ماه‌های آینده وجود دارد به بند جوانان زندان اورمیه منتقل شده‌اند.

مسئولین زندان به این دو زندانی وعده داده‌اند که با درخواست آزادی مشروط آنها موافقت شده است و به همین دلیل به بند جوانان منتقل شده‌اند. سیامک اشرفی نیز که دی ۲۷مین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد، با وعده‌ی مسئولین به اعتصاب خود پایان داده است.

سیامک اشرفی از روز اول بهمن در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروط او و همچنین بی‌احترامی و توهین کارمندان شعبه‌ی ۹ اجرای احکام دادگاه اورمیه به خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی کورد به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان به مطالباتش از روز ۲۶ بهمن اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده بود. مسئولین زندان پس از آغاز اعتصاب غذای خشک به وی وعده داده‌اند که در ماه آینده آزاد خواهد شد و او را به بند جوانان زندان اورمیه منتقل کرده‌اند.

کامران درویشی دیگر زندانی سیاسی کورد نیز با وعده‌ی آزادی در ماه‌های آینده به بند جوانان منتقل شده است.

کامران درویشی، شهروند کورد اهل اورمیه است که در  ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۵ در اورمیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و به مدت دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر اورمیه تحت بازجویی بود. وی در آبان ماه همان سال از سوی شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب اورمیه به ریاست قاضی شیخلو به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کوردی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد. این زندانی سیاسی پیشتر در سال ۹۰ نیز به اتهام عضویت در حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شده بود. او بعد از ۳ سال حبس به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

سیامک اشرفی نیز دیگر شهروند اهل اورمیه است کە در ۲۳ خرداد ۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ماه از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب اورمیه به "اتهام عضویت در یکی از گرو‌ه‌های معارض" به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین در پرونده‌ای دیگر به اتهام "فرار از خدمت" به تحمل ۸ ماه حبس محکوم شد. این زندانی سیاسی در آذرماه سال ٩۶ در اعتراض به عدم انتقال به بند زندانیان سیاسی به مدت یک هفته اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.