انجمن حقوقدانان آمد خواستار حساسیت افکار عمومی در مقابل انزوا شد

 بردان آجون: حقوق بر مبنای حاکمیت، یا وجود یک حزب و یک شخص تدوین نمی‌شود. به منظور توقف روند حقوقی که بر اساس این سه مبنا شکل گرفته است، افکار عمومی را به به حساسیت در این رابطه دعوت می‌کنیم.

 بردان آجون مدیر انجمن حقوقدانان آزادیخواه آمَد (اُ.هـ .د) در رابطه با انزوای رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان اظهار داشت: حقوق بر مبنای حاکمیت، یا وجود یک حزب و یک شخص تدوین نمی‌شود. به منظور توقف روند حقوقی که بر اساس این سه مبنا شکل گرفته است، افکار عمومی را به به حساسیت در این رابطه دعوت می‌کنیم.

شعبه حقوقدانان آزادی (اُ.هـ .د) آمَد در رابطه با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان در دفتر خود نشست مطبوعاتی برگزار نمود. رمزیه توسون و موسی فارس‌اوغلولاری از نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها از کلان شهر آمَد، رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها، جمعیت ۷۸ آمَد، MED TUHAD-FED, TUAY-DER، کنگره اسلام دمکراتیک KÎD، انجمن حقوقدانان، مظلوم دینچ وصی رهبر خلق کورد و اعضای مجلس جوانان حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست حضور یافتند.

بردان آجون رئیس مرکز انجمن حقوقدانان برای آزادی (اُ.هـ .د) بیانیه این مرکز را قرائت نمود. آجون در این بیانیه با اشاره به نقض موازین حقوق بشری اظهار داشت: ما روزانه شاهد نقض حقوق بشر هستیم. انزوا و حصر نقض حق حیات است. انزوا به معنای شکنجه است، رفتاری سوء با انسان و نادیده گرفتن فرهنگ و زبان، نابودی انسان، استثمار انسان است و در این میان زندان امرالی محل اعمال بزرگترین شکنجه‌های ضد انسانی است. امرالی نه فقط جزیره‌ای است که زندان در ان قرار دارد. سیستم اعمال شکنجه است.

اعمال انزوا علیه خانواده ها و جامعه

آجون با اشاره با امرالی و سیستم موجود در آن اعلام نمود که زندانی کردن آقای اوجالان در این جزیره، به منظور اعمال انزوا و قطع رابطه وی باجهان خارج، مجازات سنگینی است که با اعمال خشونت همراه است. به همین دلیل سیستم انزوا نه مجازات، بلکه گونه‌ای از تکنیکهای به انقیاد در آوردن است و این انزوا نه فقط بر زندانیان، بلکه بر خانواده‌ها نیز اعمال می‌شود.

امرالی حفره سیاه حقوق

آجون با اشاره به تصمیم دادگاه تمییز انگلستان در رابطه با انزوا اظهار داشت: فیروز عباسی شهروند انگلیسی که در زندان گوانتانامو دستگیر شده بود، دادگاه به شیوه‌ای کیفی تصمیم قرار دادن وی در سلول سیاه را برای وی صادر کرده بود. حقیقت گوانتانامو و امرالی بازتاب دهنده همان سلول سیاه حقوقی است. این سلول سیاه که گاه زندان نامیده می‌شود می‌تواند در قالب یک منطقه، یک شهر، یک جامعه و حتی یک شهر نیز تحقق خارجی پیدا کند.

خواست هوشیاری و حساسیت از افکار عمومی

آجون اظهار داشت که زندانی از حق ملاقات با خانواده، وکیل برخوردار بوده و این موارد در قانون تضمین شده است. سالیان درازی است که آقای اوجالان نمی‌تواند از حقوق خود برخوردار شود. اما وی باید از حقوق خود استفاده کند. حقوق نمی‌تواند بر اساس مواضع یک حاکمیت، یک حزب و یا یک ضخص خاص تدوین شود. به همین دلیل همه باید تحت فرامین قانونی عمل نمایند. ما انجمن حقوقدانان برای آزادی به منظور توقف روند حقوقی که بر اساس این سه مبنا شکل گرفته است، افکار عمومی را به به حساسیت در این رابطه دعوت می‌کنیم.