انهدام بیل مکانیکی ارتش اشغالگر ترک و مرگ سرنشینان آن

یک دستگاه بیل مکانیکی ارتش اشغالگر تُرک در منطقه خانتور هفتانین منهدم شد. سرنشینان آن کشته شدند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت ١١:١٠ روز ٣ سپتامبر، نیروهای گریلا در چارچوب جنگ هفتانین عملیاتی را علیه ارتش اشغالگر ترک در منطقه خانتور عرصه هفتانین به انجام رساندند. در این عملیات یک دستگاه بیل مکانیکی ارتش منهدم شد و سرنشینان آن کشته شدند.

ه.پ.گ می‌افزاید ارتش غاصب ترک پس از این عملیات منطقه را آماج حملات کورکورانه قرار داده و با ایجاد حریق در مزارع و باغ شهروندان زیان‌های مادی فراوانی را به بار آورده است.

ه.پ.گ در ادامه اعلام کرد که گریلا «قهرمان بریندار» روز ٨ ژوئن در منطقه دشت سلوپی واقع در کوهستان جودی استان شرنخ تا آخرین گلوله در برابر اشغالگران ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: ابراهیم آلگم

   کد سازمانی: قهرمان بریندار

   محل و سال تولد: شرنخ

   نام مادر – نام پدر: مولوده - صبری

  تاریخ و محل شهادت: ٨ ژوئن ٢٠٢٠ / جودی

ه.پ.گ با تجلیل از مبارزات انقلابی شهید قهرمان بریندار مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام داشته و با آرمان‌های شهیدان راه انقلاب کوردستان تجدید پیمان کرده است.

ه.پ.گ سپس به حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به مناطق حفاظتی مدیا پرداخته و می‌افزاید:
از ساعت ٩ و نیم تا ١٠ و نیم روز ٢ سپتامبر منطقه شوکی در آواشین از سوی توپخانه‌های ارتش متجاوز ترک هدف حمله قرار گرفت. این حملات به ایجاد حریق در منطقه انجامید و اتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

از ساعت ١٧:٣٠ تا ١٨ روز ٣ سپتامبر منطقه گوشینه در خاکورک از سوی هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شدند. همچنین از ساعت ٢٣:٣٠ تا ٠٠:٠٠ منطقه کولیته با هلی‌کوپتر، آتش‌پوپخانه و حملات خمپاره‌ای دشمن هدف حمله قرار گرفت.

ساعت ١٧:١٠ روز ٣ سپتامبر جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترک منطقه ساجا در زاپ را بمباران کردند.