"اگر عقب ننشینید با فشارهای مدنی و دسته‌جمعی شما را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنیم"

​​​​​​​اهالی منطقه‌ی زینی ورتی به طور رسمی از نیروهایی که در زین ورتی مستقر شده‌اند، خواستند که از آنجا خارج شوند در غیر اینصورت با فشارهای مدنی و دسته‌جمعی مردم روبه رو خواهند شد و مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

در نتیجه‌ی تجمع اهالی منطقه‌ی دره‌ی شاوری، زینی ورتی، روستای پلنگان، منطقه‌ی راپرین و همه‌ی روستاهایی که در اطراف زینی ورتی قرار دارند و با استقرار نیروهای پارتی متضرر می‌شوند، چندین تصمیم گرفته و به صورت نامه‌ای مکتوب به نیروهای مستقر در زینی ورتی تحویل داده شد.

کوسرت خدر از طرف همه‌ی اهالی بیانیه را قرائت کرد که در آن آمده است:"در نتیجه نارضایتی مردم منطقه، پس از تجمع و جلسه‌ای که در مسجد روستای داربن در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ انجام شد، پس از گفتگو و تبادل نظر و عقاید مختلف، همه‌ی حاضرین بر این مسئله توافق دارند که حضور همه‌ی نیروهای مختلف در زینی ورتی نادرست است و سبب تهدید منطقه شده و احتمال برافروختن یک جنگ داخلی دیگر وجود دارد".

در این بیانیه مردم منطقه چندین درخواست را از نیروهای پ.د.ک مطرح کردند که شامل دو بند و به شرح زیر می‌باشد:

١-باید همه‌ی نیروهای مسلح در زینی ورتی عقب‌نشینی کنند و هر چه سریعتر وضعیت منطقه به قبل از شیوع ویروس کرونا و به صورت حالت عادی بازگردد.

٢-اگر این درخواست پذیرفته و اجرایی نشود آنگاه مردم در هر دو طرف منطقه به توافق رسیده‌اند تا با فشار دسته‌جمعی از هر دو طرف، نیروهای مسلح را ناچار به عقب‌نشینی کنند.

مردم منطقه معتقدند که این واکنش در راستای آشتی اجتماعی و محافظت از منطقه در مقابل ایجاد هر گونه درگیری و توطئه‌ی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی است.

کوسرت همچنین گفت، این بیانیه را به همه‌ی طیفهای سیاسی مخالف، رئیس اقلیم، شورای وزیران، افکار عمومی و رسانه‌ها ارائه می‌کنیم.