با روحیه‌ی روژآوایی علیه فاشیسم اردوغانی به‌پا خیزیم | یادداشت

... امروز قلب سرزمین ما روژآواست؛ برای تداوم تپش قلب میهن‌مان کوردستان به روژآوا رو بیاوریم و سلاح جنگ علیه رژیم جنایتکار ترکیه برگیریم ...

   "حمله‌ی سرتاسری رژیم اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه در روز ۹ـ ۱۰ـ ۲۰۱۹ آغاز شد یعنی همزمان با سالروز توطئه‌ی بین‌الدولتی ۹ اکتبر ۱۹۹۸ علیه رهبر آپو. این همزمانی کاملا عامدانه است و نشانگر یک حمله‌ی بزرگ علیه هویت کورد آزاد و یورش تصفیه‌گرانه علیه جنبش آزادیخواهی کوردستان.

   ماشین جنگ‌افروزی و فاشیسم نوعثمانی علیه خلق کورد و کل خلق‌های خاورمیانه و جهان وارد میدان شده است. ترکیه قتل‌عام گسترده و همزمان کوردها، عرب‌ها، سوریانی‌ها و آسوری‌ها را آغاز کرده است. قدرت‌های جهانی با بیشرمی تمام فعلا چشم بر این قتل‌عام نژادی بسته‌اند و تنها بیانیه صادر می‌کنند. اما لازم است که جامعه‌ی جهانی و خلق‌های آزادیخواه این واقعیت را ببیند و علیه این نسل‌کشی به پشتیبانی از خودمدیری شمال و شرق سوریه برخیزند.

   اردوغان همان خلق‌ها و انسان‌هایی را در شمال و شرق سوریه هدف کشتار قرار داده که برای آسایش جهانیان خود را به سپر دفاعی مبدل کردند و قهرمانانه جلوی داعش ایستادند. اردوغان وارد جنگ بزرگی علیه کوردها و خلق‌های شمال و شرق سوریه شده است؛ می‌خواهد انتقام شکست داعش و فروپاشی داخلی حزب نازیست عدالت و توسعه را از این خلق‌ها بگیرد. مقاومت خلق‌های شمال و شرق سوریه علیه رژیم جنایتکار اردوغان، مقاومت علیه توحش، بردگی و نسل‌کشی است.

   بدون درهم‌شکستن رژیم فاشیستی اردوغان و متوقف‌کردن برنامه‌ی نوعثمانی‌گری آن‌ها در منطقه، هرگز ثبات، آزادی و دموکراسی در خاورمیانه برقرار نخواهد شد. عبارت صلح و امنیتی که اردوغان جنایتکار می‌گوید برای ایجاد آن دست به حمله علیه روژآوا زده، برقراری امنیت و آزادی عمل برای داعشی‌ها و تمامی گروه‌های تروریست اسلام‌گرای تندروی است که وحشیانه به تمام خلق‌های منطقه حمله می‌کنند.

   چراغ سبز آمریکا به ترکیه برای حمله به روژآوا باعث گردیده که کوردها آمریکا را مسئول هرنوع نسل‌کشی جدیدی علیه خود بدانند. چیزی که اردوغان ناتوان را علیه کوردها هار و مهاجم نموده، همین سیاست سودپرستانه‌ی آمریکا و دیگر ابرقدرت‌های جهانی است. ترامپ به‌خاطر معامله‌ی سیاسی خود با اردوغان علیه روژآوا، اکنون در دید جامعه‌ی کورد منفورترین شخصیت سیاسی جهان است. کوردها تا زمانی که جلوی اشغالگری رژیم فاشیستی ترکیه علیه کوردها گرفته نشود و اردوغان به‌عنوان جنایت‌کار جنگی محاکمه نشود، به هیچ کدام از نیروهای جهانی اعتماد نخواهند داشت. از همان ساعتی که جهان علیه رژیم ترکیه وارد عمل گردد، جلوی تجاوز این رژیم غاصب به شمال و شرق سوریه گرفته شود و اردوغان دیکتاتور محاکمه و سرنگون گردد، استارت برطرف‌شدن خطر تروریسم و داعش در کل جهان زده خواهد شد.

   نسل‌کشی کوردها توسط رژیم فاشیستی ترکیه از نسل‌کشی تاریخی یهودیان و ارمنی‌ها نیز ابعاد گسترده‌تری یافته است. خلق‌های دوست و همسایه‌ی کورد اگر در مقابل این نسل‌کشی خاموش بنشینند، فردا نوبت به خود آنها خواهد رسید. اردوغان تصمیم قاطع به فتح خاورمیانه و حاکم‌کردن ایدئولوژی انسان‌ستیز اسلام‌گرایی تندرو در همه‌جا دارد.

   روژآوا مرکز دموکراسی و امید خاورمیانه است و اردوغان می‌خواهد با اشغالگری و اسکان تبهکاران دست‌پرورده‌ی خویش، آن‌جا را به قرارگاه تروریست‌ها و تبهکاران مبدل نماید.

   حمله به روژآوا حمله به تمام کوردستان است. به‌ویژه اگر روژآوا اشغال شود قطعا بلافاصله باشور کوردستان نیز به‌طور کامل با اشغال توسط رژیم ترکیه، پس‌مانده‌های داعش (که مجددا توسط ترکیه احیا گردیده) و بعث روبرو خواهد شد. بدین ترتیب استاتوی سیاسی باشور کوردستان نیز از بین خواهد رفت. نسل‌کشی و کشتار کوردهای روژآوا به معنای نسل‌کشی تمام کوردهاست. بنابراین اکنون دقیقا زمان به‌پاخاستن و مبارزه‌ی همه‌ی کوردها در مقابل رژیم وحشی ترکیه است.

   پاسخ صد سال اشغالگری و توحش رژیم ترکیه علیه کوردها اکنون با آتش و گلوله‌ی نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک و دختران و پسران قهرمان روژآوا داده می‌شود. این جنگ، جنگ تعیین سرنوشت کوردهاست. کوردها یا در این جنگ پیروز می‌شوند یا با نسل‌کشی نهایی رویارو خواهند بود. پس قطعا چاره‌ای جز مقاومت و پیروزی بر رژیم وحشی ترکیه نداریم. روژآوا با مقاومت خود از دیرک و قامشلو تا سریکانی، گری‌سپی و کوبانی نشان داده که عزمش را برای پیروزی در این مقاومت جزم کرده است. هر انسان آزادیخواه و کورد میهن‌دوست قطعا بخشی از این مقاومت خواهد شد و در آن جای خواهد گرفت.

   اکنون درست زمان آن رسیده که اردوغان را نیز به سرنوشت دیکتاتورهای سلف خود یعنی هیتلر و صدام دچار کنیم.

   در همین جا لازم است که بگویم به‌عنوان جنبش آزادیخواهی خلق کورد، عموم جوانان کورد روژهلات کوردستان و ایران را به پیوستن به صفوف مبارزه علیه رژیم اشغالگر ترکیه و جایگیری در مقاومت روژآوا دعوت می‌نماییم.

   امروز قلب سرزمین ما روژآواست؛ برای تداوم تپش قلب میهن‌مان کوردستان به روژآوا رو بیاوریم و سلاح جنگ علیه رژیم جنایتکار ترکیه برگیریم.

   هم‌اکنون زمان خیزش عموم جوانان کورد جهت جنگ نهایی برای شکستن فاشیسم ترکیه است. خاصه دختران و پسران جوان روژهلات کوردستان همچون مقاومت تاریخی کوبانی بایستی به پا خیزند و تمام خشم و کینه‌ی خود از دیکتاتورها و اشغالگران را بر سر اردوغان و رژیم اشغالگر کوردکُش وی فرو ببارند.

   معیار انسان‌بودن، کوردبودن و آزادگی، مشارکت فعال در جنگ علیه رژیم فاشیست اردوغان است. وظیفه‌ی انسانی، اخلاقی و میهن‌دوستانه‌ی هر انسان آزادیخواه خاصه در روژهلات کوردستان و ایران، حمایت فعال از روژآوا و مشارکت در مقاومت برای شکست کامل هیولای خونخوار ترکیه است.

   حمایت گسترده‌ی خلق کورد باشور، روژهلات و اروپا از مقاومت روژآوا در چند روز اخیر بسیار ارزشمند است و شایسته‌ی تقدیر؛ اما نباید به همین حد کفایت کرد. خاصه که اکنون زمان حضور عملی جوانان در صفوف مبارزه و جنگ است. امروز روز نشان‌دادن توان جنگی کوردها علیه رژیم اشغالگر ترکیه و زدن ضربات مرگبار بر پیکر این رژیم فاشیستی است. اکنون زمان آن است که با روحیه‌ی روژآوایی علیه فاشیسم اردوغانی به‌پا خیزیم و رژیم اشغالگر این دیکتاتور پلید را در روژآوا با فضاحت‌بارترین شیوه دچار شکست نهایی کنیم. پیروزی ازآن خلق ما و مقاومت آزادیخواهانه‌ی روژآواست."