"با پیشاهنگی گریلا فاشیسم و اشغالگری را شکست می‌دهیم"

کمیسیون باشور کوردستان کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کوردهای اروپا بیانیه‌ای علیه اشغالگری‌های دولت فاشیست ترکیه منتشر کرد.

در بیانیه‌ی کمیسیونهای باشور کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کورد در اروپا/باشور آمده است" ما به خود و خلق آزاد کوردستان و نیروی انقلابی گریلاهای آزادی امید داریم و مطمئنیم که در این جنگ پیروز خواهیم شد".

متن بیانیه:

اعلام به افکار عمومی خلق کوردستان:

همان طور که مطلع هستید دولت فاشیست ترک با هماهنگی جهوری اسلامی فاشیستی ایران حملات اشغالگرانه و فاشیستی خود علیه خاک و خلق کوردستان را آغاز کرده‌اند. بر همگان آشکار است که طی چند روز گذشته دولت فاشیست ترک با شیوه‌ای وحشیانه حملات اشغالگرانه‌ی خود علیه خلق کوردستان و گریلاهای آزادی را آغاز کرده است.

دولت فاشیست ترکیه در حملاتش چه از طرف خلق کوردستان و گریلاهای آزادی ه.پ.گ پاسخی در خور دریافت کردند.

دولت فاشیست ترکیه در نتیجه‌ی حملاتش متحمل ضربات سنگینی از طرف نیروهای گریلا شده است و با شکست‌های سنگینی مواجه شده و ده‌ها سرباز ترک کشته شده‌اند.

در شهرها و شهرک‌های کوردستان نیز اعتراضات و مبارزه شکل گرفته است و تاثیر بسزائی بر دشمن و فاشیسم ترک گذاشته و آنها را دچار آشفتگی کرده و روز به روز بر وحشت و نگرانی آنها افزوده می‌شود.

در مقابل همه‌ی این مشکلات سنگین و کمرشکن دیروز ۱۹ ژوئن ارتش ترکیه با نشان دادن پیشینه‌ی درنده و وحشیانه‌ی خود مناطق بهدینان و شیلادزی را بمباران کرده و ۶ غیر نظامی را در این مناطق شهید کردند. ما هم زمان با اعلام همبستگی و همدردی با خانواده‌های جانباختگان می‌گوییم، این نهایت شرمساری و رسوایی مسئولین و سران حکومت اقلیم کوردستان و پ.د.ک [حزب دمکرات کوردستان] در منطقه‌ی بهدینان است. این نشان دهنده‌ی حقیقت این حکومت و مسئولین اقلیم کوردستان است.

همه‌ی آزادیخواهان کوردستات، دختران و پسران و جوانان کوردستان، در هر جایی که هستید، صدای اعتراض و خشم خود را به خیابانها بیاورید و گروه گروه به معترضان بپیوندید.

مردم آزادیخواه کورد؛

جنگ بر سر کورد بودن یا پاکسازی کردن و آسمیله کردن و بردگی و سرافندگی در مقابل دولت فاشیست ترکیه است. مطمئن باشید آنچه امروز در منطقه‌ی ما می‌گذرد مشخص کردن بود و نبود ما کوردها است تا مانند برده‌ای بی‌هویت باشیم یا مانند کوردی آزاد و با هویت خود زندگی کنیم. این حقیقت جنگی است که دولت فاشیستی ترکیه از گذشته آنرا آغاز نموده و امروز هم به آن علیه جنبش پ.ک.ک و خلق کورد ادامه می‌دهد.

خلق کورد مهاجر و آزاد؛

از شما می‌خواهیم که حساسیت این شرایط را به خوبی درک کنید و ترس آنرا جدی ببینید، دیگر زمان پراکندگی نیست و سکوت در مقابل این اشغالگری تهدیدی جدیست و باید با جدیتی انقلابی علیه دولت‌های فاشیستی ایران و ترکیه به فعالیت بپردازیم. بیایید همگی همان طور که علیه دولت فاشیست ترکیه و داعش همه‌ی خیابانها را با جوش و خروش انقلابی پر کرده بودیم، اکنون نیز با روح ایستادگی و مقاومت علیه فاشیسم ترک همه‌ی کشورها و پایتخت و شهرهای بزرگ را بخروشانیم، از دوستانمان بخواهیم تا همه‌ی نیروهای دمکراتیک و نیروهای چپ و سوسیالیستی در این مبارزه علیه فاشیسم و نژادپرستی دولتهای ترکیه و ایران شرکت کنند و این مبارزه را مبارزه‌ای برای صیانت از ارزش‌های انسانی بدانند.

در پایان ما به خود و خلق آزاد کوردستان و نیروهای گریلا باور و امید داریم که در این جنگ و شکست فاشیسم پیروز خواهیم شد."