بازداشت سه تن از فعالان فرهنگی کورد در شاباد

سه فعال فرهنگی روژهلات در شهر شاباد استان کرماشان از سوی نیروهای رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی بازداشت شدند

جمهوری اسلامی از یکسو آشکارا از حمله رژیم فاشیست ترکیه به شمال -شرق سوریه و قتلعام کوردها حمایت به عمل می‌آورد و از سوی دیگر معترضین به نسل‌کشی خلق‌های شمال سوریه توسط تبهکاران وابسته به اردوغان را بازداشت می‌کند.

بنابر گزارش‌ها روز شنبه (٢٣ آذر/ ١۴ دسامبر) نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی سه فعال فرهنگی شهر شاباد به نام‌های «سهراب مرادی»، «داریوش مرادی» و «احمد بساطی» را در منازل خانوادگی آنان بازداشت کرده‌اند. این سه هموطن به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در کمال وقاحت دلیل بازداشت این کوردستانی‌ها را «برپایی تجمع اعتراضی علیه حمله ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه» اعلام کرده‌اند.

سهراب و داریوش مرادی از نویسندگان سایت فرهنگی-ادبی «هساره» هستند. احمد بساطی نیز از شاعران کورد ساکن شهرستان شاباد بوده و تاکنون چندین کتاب شعر از وی به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است که در جریان حمله رژیم تبهکار ترک و تروریست‌های النصره و القاعده به عفرین (٢٠١٨) و شمال- شرق سوریه(اکتبر ٢٠١٩) میهن‌دوستان روژهلات کوردستان تجمع‌های اعتراضی را در چندین شهر برگزار کردند، رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در حمایت از جنایت‌های رژیم ترکیه اقدام به بازداشت تجمع‌کنندگان در چندین شهر روژهلات کوردستان نمود.