بازداشت ١٠ شهروند روژهلات طی هفته گذشته

طی یک هفته‌ی گذشته دست کم ۱۰ شهروند در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

روز شنبه ۱٨ دیماه یک شهروند کورد اهل شهر ایلام با نام «امیر علی مجد» در کتابفروشی محل کارش توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شد.

یک روز پیش از آن یعنی روز جمعه ۲۷ دیماه نیز یک شهروند اهل سنه با نام «آرمان محمدی» توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به بازداشگاه نهادهای امنیتی در این شهر منتقل شد.

روز سه شنبه ۲۴ دیماه نیز یک شهروند اهل دیولان با نام «سیروس عباسی» به همراه همسر خود «فریده ویسی» در محل کارشان واقع در مرکز آموزشی «زانست» بازداشت شده و به اداره‌ی اطلاعات شهر سنه منتقل شدند. همچنین برادر سیروس عباسی با نام «آزاد عباسی» که برای پیگیری وضعیت برادرش به اداره ی اطلاعات دیولان مراجعه کرده بود نیز بازداشت شده است.

در همین روز یک شهروند اهل کرماشان با نام «کیوان کوتی» در پلیس راه سرپیل ذهاو بازداشت و به نهادهای امنیتی کرماشان منتقل شده است.

در مریوان نیز یک شهروند کورد با نام «آمانج نیک پی» توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شده است. پدر وی «خالد نیک پی» نیز که برای پیگیری وضعیت فرزندش به اداره‌ی اطلاعات مراجعه کرده بود بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی با قرار کفالت آزاد شده است.

در خوی نیز ماموران اطلاعات سپاه یک شهروند با نام «محمد شیخکانلو» را بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اورمیه منتقل کرده‌اند.

از کرماشان نیز گزارش رسیده است که یک شهروند با نام «سامان عبدالعزیززاده» توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده است.

روز سه‌شنبه ۲۴ دیماه همچنین در مریوان «وریا فرجی» ۳۲ ساله جهت تحمل دو سال حبس تعزیری بازداشت و روانه‌ی زندان شد.