ک.ج.ک: به جامعه بشری که دوم نوامبر بپا ‌خیزد درود می‌فرستیم

با ادای احترام به جامعه بشری در سرتاسر جهان که روز ٢ نوامبر بپا می‌خیزد درود می‌فرستیم و خاطرنشان می‌کنیم که حمایت آنان بر مبنای آزادی روژاوا، شمال و شرق سوریه در آزادی سوریه و خاورمیانه جایگاهی ویژه خواهد داشت.

ریاست مشترکی شورای رهبری ک.ج.ک در مورد فعالیتهای ۲ نوامبر/ ١١ آبانماه (روز جهانی روژاوا) بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

"علیه حمله رژیم اشغالگر و استعمارگر دولت ترک به روژاوا، همان طور که خلق کورد به پا می‌خیزد، جامعه‌ی انسانی دمکراتیک نیر از مقاومت روژاوا پشتیبانی می‌کند. جامعه‌ی بشری، کوردها و دوستانشان این پشتیبانی را در روز دوم نوامبر در سرتاسر جهان نشان می‌دهند. به جامعه‌ی بشری دمکراتیک درود می‌فرستیم، حمایت آنها بر اساس نجات روژاوا، شمال و شرق سوریه در آزادسازی سوریه و خاورمیانه نقش بسزایی خواهد داشت. بر این اساس ما معتقدیم که کوردها و دوستانشان و جامعه‌ی دمکراتیک بشری در ۲ نوامبر نیرومندانه به پا می‌خیزند و حقیقت "دنیایی دیگر ممکن است" را که در روژاوا محقق گشته است به امیدی برای همه‌ی جهان مبدل می‌کنند.

در خیزش خلق کورد و بشریت، تلاش و نقش هنرمندان کورد و هنرمندان دمکراتیک سراسر جهان بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل با احترام به هنرمندان کورد و آن هنرمندانی که در هر جای جهان به وجدان بشریت تبدیل شده‌اند، سلام و درود می‌فرستیم.

نگاه هنرمندان کورد بسیار مهم است، زمانی که برای مقاومت روژاوا جمع شدند و موضع مشترکشان را اعلام کردند. این واکنس هنرمندان که وجدان خلق کورد و آفریننده‌ی زندگی نو هستند، بر اتحاد خلق کورد و مبارزات مشترکشان تاثیر خواهد گذاشت. هیچ جنبش سیاسی کورد نمی‌تواند واکنش هنرمندان، روشنفکران و نویسندگان را نادیده بگیرد چون آنها آفریننده عواطف آینده آزاد خلق کورد می‌باشند. اگر هنرمندان کورد وجدان خلق باشند، آنگاه مسئولیت نیروهای سیاسی کورد است که در این راستا عمل نمایند.

تجمع هنرمندان کورد برای حمایت از روژاوا، موضع مشترکشان برای مقاومتگران روحیه‌ای والا را به خلق کورد و به ویژه خلق روژاوای کوردستان بخشیده است. به همه‌ی هنرمندان کورد به خاطر این موضع‌گیری و ایستار درود و سلام می‌فرستیم. یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که موضعشان در مبارزات آزادیخواهانه‌ی کوردها سرچشمه‌ای نیروبخش است. به ایستار آنها درود می‌فرستیم و امیدواریم در کار و مبارزاتشان موفق باشند. اتحاد هنرمندان و موفقیت‌هایشان در آفرینش احساسات مشترک کوردها به پیروزی خلق کورد می‌انجامد."