به دلیل شیوع ویروس کرونا استاندار کرکوک ادارات را تعطیل اعلام کرد

با تصمیم استانداری کرکوک ادارات و مدارس برای مدتی نامشخص تعطیل شدند

پس از آنکه امروز سه‌شنبه ٢۵ فوریه/ ۶ اسفند اداره‌ی بهداشت و درمان کرکوک خبر مبتلا شدن یک خانواده‌ی ۴ نفری به ویروس کرونا را اعلام کرد، استانداری کرکوک جلسه‌ای فوق‌العاده را با شرکت فرماندهان نظامی شهر و مسئولین ادارات بهداشت و درمان کرکوک برگزار کرد و نتایج آنرا در نشستی مطبوعاتی با افکار عمومی در میان گذاشت.

در کنفرانس مطبوعاتی استانداری کرکوک اعلام شد که ادارات دولتی شهر کرکوک غیر از مراکز بهداشت و درمان و مراکز خدماتی همگی تا زمانی نامشخص تعطیل شدند، همچنین دانشگاه‌ها و مدارس نیز تا ۱۵ روز دیگر تعطیل می‌شوند، هم زمان بیماران به بیمارستان کیوان در خارج از کرکوک منتقل می‌شوند تا از شیوع بیشتر بیماری پیشگیری شود.

همچنین استانداری کرکوک اعلام کرد، برای پیشگیری از شیوع این ویروس تیمهای پزشکی به همراه افسران مراکز بازرسی کرکوک به طور مداوم کسانی را که وارد کرکوک می‌شوند، معاینه و بازرسی می‌کنند.

دکتر کریم ولی مدیر مرکز سلامت کرکوک اعلام کرد: "در حال حاضر هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد اما کسانی که مبتلا می‌شوند قرنطینه می‌شوند. همچنین ما با سازمان بهداشت جهانی تماس گرفته‌ایم تا با ما همکاری‌های لازم را انجام دهند."

همچنین دکتر کریم ولی درباره‌ی خانواده‌ای که به این ویروس مبتلا شده‌اند گفت:"این خانواده زمانی که به شهر قم در ایران سفر کرده‌اند به این بیماری مبتلا شده‌اند، در بازگشت دو تن از اعضای این خانواده به بیمارستان کرکوک مراجعه کرده‌اند و پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم مشخص شده است که به ویروس مبتلا شده‌اند. سپس با همکاری نیروهای امنیتی کرکوک سایر اعضای این خانواده که ۷ تن هستند به بیمارستان منتقل شده و پس از انجام آزمایش مشخص شده است که دو تن دیگر از آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند."