بیانیه شدیدالحن کنگره جامعه دمکراتیک در رابطه با حمله ترکیه به کوبانی

ک.ج.د در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید حمله رژیم اشغالگر ترک به کوبانی خاطرنشان کرده است؛ حکومت هر چقدر که به حملاتش ادامه دهد اما باز هم شکست خواهد خورد.

کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک ک.ج.د در مورد قتلعام دولت ترکیه که روز گذشته در روستای حلنج کوبانی به وقوع پیوست و ۳ زن کورد در آن شهید شدند، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه ی ک.ج.د به شرح زیر می‌باشد:

"خلق کورد در هر جای جهان که کمی آرامش ‌به خود ببیند، هدف حملات دولت ترکیه قرار می‌گیرد. پس از حمله به کمپ مخمور که تحت نظر سازمان ملل قرار دارد، روز گذشته پهبادهای جنگی دولت اشغالگر ترکیه، روستای حلنج کوبانی را بمباران کردند و ۳ زن کورد را شهید نمودند. ما این حمله را به شدت محکوم و عاملان آنرا شرمسار می‌کنیم.

دشمنی با خلق و زنان به مسئله‌ی اصلی حکومت تبدیل شده است. مدتی پیش نیز اعلام کردیم و باز هم می‌گوییم که حکومت هر چقدر که به حملاتش ادامه دهد اما باز هم شکست خواهد خورد. نباید خلق‌ها در این جنگ که حکومت می‌خواهد میان آنها ایجاد کند، شرکت کنند. علیرغم آنکه حکومت می‌داند مسئله‌ی کورد با جنگ و سیاست فشار حل نخواهد شد و برای جامعه سودی نخواهد داشت، اما باز هم بر منافع خود و جنگ تاکید می‌کند."