تکمیلی | بیانیه‌ی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان به مناسبت ماه شهیدان

فرماندهی ن.پ.گ با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت شهیدان ماه مه به تمامی شهیدان انقلاب ادای دین نموده و اعلام می‌دارد:"شهیدان سرچشمه بنیادین زندگی ما هستند."

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ن.پ.گ) به مناسبت ماه شهیدان (ماه مه) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"در روند حزبی شدن حزبمان پ.ک.ک و این مبارزه باشکوه شهیدان جاوید و قهرمانمان رنج‌های بی‌شماری را متحمل شده و به سرچشمه اساسی نیرویمان مبدل شدند. رفیق هاکی کارر پیشاهنگ اینترنشنال بزرگ که در ١٨ مه ١٩٧٧ در شهر دیلوک به شهادت رسید اولین شهید جنبشمان بود و پ.ک.ک در گرامیداشت شهادت وی تأسیس شد. اینچنین با مبارزه خویش در این چارچوب به حزب شهدا مبدل شد. مقاومتی که در گرامیداشت انقلابی بزرگ هاکی کارر آغاز شده و رهبر آپو ایشان را روح خود می‌خواند با مقاومت حیلوان و سیورگ، با مقاومت بزرگ زندان آمَد در ١٩٨٢ و کارزار گریلایی ١۵ آگوست ١٩٨۴ و خیزش خلق در ١٩٩٠، با انقلاب رستاخیز ملی و انقلاب آزادیخواهی زن گام به پیش نهاد و به امروز رسید. تمامی این گام‌های انقلابی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان قهرمان برداشته شدند که با رفیق هاکی کارر آغاز شده بود.

ماه مه ماه شهیدان است که در آن فرمانده نخست ما رفیق محمد کاراسونگور و بسیاری از پیشاهنگان مبارزه آزادیخواهی کوردستان و ترکیه در آن به شهادت رسیدند. از اینرو حزبمان پ.ک.ک روز ١٨ مه را به عنوان روز شهیدان نامگذاری کرده و ماه مه را ماه شهیدان نام گذاشت.

هر سال ماه مه به عنوان ماه گرامیداشت شهیدان گرامی داشته می‌شود، وفاداری به آنان نیرومندتر شده و ما در حضور شهیدان ایستار خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، برای گرامیداشت شهیدان عزم خود را برای تحقق آرمان‌های آنان جزم می‌کنیم. ما نیز به عنوان رفقای آنان که راه شهیدان فدایی را در پیش گرفته و پیمان بسته‌ایم مبارزه خود را به پیروزی برسانیم در ۴٣ سالگرد شهادت رفیق هاکی کارر و با گرامیداشت شهیدان ماه مه از تمامی شهیدان انقلاب با احترام یاد می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که آرزوهای آنان محقق کنیم.

حزبمان پ.ک.ک ثمره مبارزه‌ای است که با رنج بزرگ رهبر آپو و حماسه‌های بی‌سابقه شهیدان قهرمان خلق شده است. هر شهادت به پ.ک.ک نیروی بیشتری بخشید و عزم و اراده آنرا نیرومندتر کرده زمینه برداشتن گام‌های تازه‌ای را فراهم نمود. شهادت هر رفیق به سنتی در میان پ.ک.ک برای گسترش مبارزه مبدل شده است و این مهم همچون معیاری اساسی مبارزه آزادیخواهی ما را گسترده‌تر کرده است.

رهبر آپو از نخستین روز مبارزه حقیقتی را که شهیدان برای تحقق آن جان خویش را فدا کردند یادآوری کرد و بر این مبنا در سخت‌ترین شرایط مبارزه را به پیش برده و این واقعیت بنیادین را به ملیتان‌های پ.ک.ک یاد داد. قیامی که رهبر آپو علیه سیستم انکار و امحا در کوردستان آغاز کرد امروز میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده و به سطح بزرگی از مقاومت مبدل شده است. تحقق این امر حاکی از حقیقت بی‌چون و چرای شهیدان است.

آنان که راه مبارزه برای دستیابی به ارزش‌های اصیل را به خلق کوردستان نشان دادند، در این راه هر باری را بر دوش کشیده و پیشگام این راه شدند، مبارزه را خطمشی اساسی قرار دادند و با مقاومت حماسی خویش خلق قهرمان کوردستان را شکل دادند شهیدانمان هستند. شهدایمان منبع اصلی زندگی هستند. همچنین چنان نیرویی به ما می‌بخشند که موانع را پشت‌سر گذاشته و به پیش گام برداریم. خلق کوردستان به این حقیقت پی برده و آنرا پذیرفت. از اینرو همیشه از شهیدان خود با افتخار و شرافتی بزرگ استقبال کرد. آنان را در اوج قرار داده و به آرمان‌های آنان وفادار ماند و در صورت لزوم برای صیانت از شهیدان جان خود را فدا کرد.

به عنوان نیروهای مدافع خلق کوردستان که با پیشاهنگی حزب شهیدان، پ.ک.ک به پیش گام برمی‌داریم بیش از هر زمان دیگری نسبت به ادای دین به شهیدان، ایستار بزرگ مقاومت رهبر آپو در امرالی و اصرار بر مبارزه خلقمان بر مبنای «کارزار درهم شکستن حصر، فروپاشی فاشیسم و آزادی کوردستان» را گسترش دهیم. ما به عنوان گریلاهای آزادیبخش کوردستان در چارچوب بازتأ‌سیس سطح گریلای حرفه‌ای، انتقام خون شهیدانمان را در سطحی بزرگ خواهیم گرفت و راه شهیدان را پی می‌گیریم، در راه پیروزی با اعتماد به نفس مبارزه را ادامه می‌دهیم و این مبارزه را روز به روز گسترش خواهیم داد و راه پیمایی «رهبری آزاد، کوردستان آزاد» را به پیروزی برسانیم. بر این مبنا یکبار دیگر یاد و خاطره شهیدانمان را با ادای احترام گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم که برای تحقق زندگی‌ای که شایسته‌ نام و یاد شهدایمان باشد مبارزه بدون قصور را به پیش بریم."