بیانیه یگان‌های مقاومت شنگال در مورد حمله هوایی ارتش ترک

فرماندهی کل ی.ب.ش با انتشار بیانیه‌ای از زخمی شدن ۴ مبارز خود در حمله هوایی ارتش ترک خبر داده است.

فرماندهی کل یگان‌های مقاومت شنگال در مورد حملات هوایی دوشنبه شب ارتش اشغالگر ترک بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ی.ب.ش آمده است:

"ساعت ٠٠:٠٠ الی ٠١:٠٠ دوشنبه (١۵ ژوئن) دولت اشغالگر ترک به حملات هوایی دست زد. در این حملات ۶ پایگاه نیروهای ما هدف قرار گرفتند. هیچ زیان جانی نداشته‌ایم و تنها چهار تن از رفقا زخمی شدند. برای رفقای زخمی آرزوی شفای عاجل داریم."

فرماندهی ی.ب.ش در بیانیه خود اعلام کرده است که "حملات هوایی ارتش ترک به شنگال را نمی‌توان حمله‌ای نظامی عنوان کرد بلکه این حملات با هدف قتلعام فرهنگی صورت می‌گیرند و هدف از آن نیز تخلیه شنگال و جلوگیری از بازگشت آوارگان ایزدی به زادگاهشان است. دولت ترک و همکاران آن تلاش می‌کنند قتلعامی که داعش در سال ٢٠١۴ موفق به انجام آن نشد را خود به نتیجه برسانند. همچنین خواستار تغییر دمگرافی منطقه و تحمیل نگرش اخوان المسلمین به شیوه‌ای سیستماتیک در شنگال است. دولت ترک صد سال است در صدد کسب نتیجه از سیاست قتلعام فرهنگی در شنگال بوده و می‌خواهد در این منطقه ترک بودن را ترویج دهد."

ی.ب.ش در ادامه بیانیه خود می‌گوید: "دفاع از شنگال با تمام نیرو ادامه دارد، همچنانکه سال ٢٠١۴ مقاومتی بی‌همپا شکل گرفت امروز نیز ی.ب.ش از شنگال خودمدیر و عراق دمکراتیک دفاع می‌کند. این مقاومت به توهمات نوعثمانی دولت فاشیست ترک پایان خواهد داد."