"تا آخرین نفس علیه کسانی که فرزندانمان را می‌کشند، مبارزه می‌کنیم"

شهروندان حسکه علیه قتل عامهای دولت ترکیه به خیابانها آمدند و یکصدا گفتند، تا آخرین نفس علیه قاتلان فرزندانمان مبارزه می‌کنیم.

در نتیجه‌ی یک حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه در ٢ دسامبر در منطقه‌ی تل رفعت و شهبا، ۱۰ غیرنظامی کشته شدند که ٨ تن از آنها کودک بودند و ۱۲ تن دیگر نیز مجروح شدند که تعدادی از آنها نیز کودک بودند.

هموطنان شهر حسکه علیه قتلعام دولت اشغالگر و قاتل ترکیه به خیابانها آمدند و تاکید کردند که دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان غیرنظامیان را می‌کشد و از سازمانهای بین‌المللی خواستند تا به وظیفه‌ی خود در قبال تجاوزهای رژیم اردوغان عمل کنند.

"کودکانمان را هدف قرار می‌دهند"

بیان عبدو که یکی از تظاهر کنندگان بود گفت: "تاریخ دولت ترکیه مالامال از قتلعام غیرنظامیان و کودکان است. با قتلعام تل رفعت، قتلعام هلبجه را به یاد آوردیم. این اولین قتلعام نیست کە علیه خلق‌مان انجام می‌شود. پیشتر نیز دولت ترک قتلعام‌های دیگری علیه خلق ما انجام داده است. در سریکانی نیز با سلاح ممنوعه‌ی فسفر سفید کودکانمان را کشتند. آنها کودکان ما را هدف قرار می‌دهند."

وی همچنین اعلام کرد از کسانی که در جبهه‌های جنگ در مقابل اشغالگران جان خود را فدا می‌کنند، پشتیبانی می‌کنند و گفت: "ما نمی‌خواهیم فرزندانمان کشته شوند. تا آخرین قطره‌ی خونمان تلاش می‌کنیم تا قتلعامهای دولت ترکیه را متوقف کنیم."

"آیا این مردم حق زندگی ندارند؟"

هژمار محمود نیز که یکی دیگر از تظاهرکنندگان بود گفت، دولت ترکیه دست از سر شهروندان غیرنظامی و کودکان عفرین بر نمی‌دارد که به دلیل اشغالگریهای آنها کوچ کرده و به شیوه‌ای وحشیانه آنها را قتلعام می‌کند. وی همچنین گفت: "برای آنکه به کشتار کودکان پایان داده شود، ما به همراه خانواده‌هایمان به خیابانها آمدیم".

فهیمه احمد نیز که یکی دیگر از حاضرین بود گفت، "دولت ترکیه از دوران عثمانیها تاکنون مردم بیگناه را قتلعام کرده است. ما به هیچ وجه فاشیسم دولت ترکیه را نمی‌پذیریم. دولت ترکیه در مقابل چشم جهانیان مردم را قتلعام می‌کند. باید جامعه‌ی جهانی علیه این اعمال وحشیانه‌ی دولت ترکیه به وظیفه‌ی خود عمل کند."

"ما از اشغالگران ترسی نداریم"

حمید جمیل حسن که پدر ۹ کودک است می‌گوید، تاریخ دولت ترکیه پر از قتلعام است، اردوغان نیز کودکان را می‌کشد. خلق کورد نیز همیشه هدف این حملات قرار گرفته است. تا یک نفر از ما زنده باشد علیه اشغالگران مبارزه می‌کنیم. تانک و توپ اردوغان نمی‌تواند اراده‌ی ما بشکند، ما از اشغالگران ترسی نداریم و تا پایان مبارزه می‌کنیم.