کنفدرالیسم جوامع کوردستان: تا کسب اطلاع از وضعیت اوجالان خلق کورد و نیروهای دمکراسیخواه در میدان حضور داشته باشند

ک.ج.ک اعلام نمود که لازم است خلق کورد و نیروهای دمکراسی‌طلب در همه جا با قدرت سرهلدان کرده و تا زمانیکه در رابطه با وضعیت سلامت و امنیت رهبر اوجالان اطلاعی دریافت نشود مقاومت را ادامه دهند.

کنفدرالیسم جوامع کوردستان اعلام نمود که لازم است خلق کورد و نیروهای دمکراسی‌طلب در همه جا با قدرت سرهلدان کرده و تا زمانیکه در رابطه با وضعیت سلامت و امنیت رهبر اوجالان اطلاعی دریافت نشود مقاومت را ادامه دهند.

متن بیانیه ک.ج.ک بدین شرح است:

"وزیر امور خارجه فاشیست دولت ائتلافی آ.ک.پ/م.ه.پ طی سخنانی خبر از وقوع آتش‌سوزی در امرالی داده است. این خیر در میانه یک گفتگو اعلام شده و بدون هدف نیست. وقوع اتش‌سوزی در امرالی آنهم در فصل زمستان نشان می‌دهد که توطئه‌ای علیه رهبر آپو و رفقای وی در جریان است. در این مرحله که جنگ در ادلب گسترش یافته است، با اظهار نظرهایی از این دست، خلق کورد و سازمانهای کورد نیز وارد عمل شده‌اند. خلق کورد و سازمانهای خلق کورد اعلام نموده‌اند که تا زمانی که اطلاعی از وضعیت رهبر آپو منتشر نگردد همچنان در میادین خواهند ماند. خلق کورد در همه جا به خیابانها و میادین آمده است و صریحا در این رابطه موضعگیری نموده است. خلق و دوستان خلق کورد منتظر کسب اطلاع از وضعیت سلامت و امنیت رهبر آپو هستند.

اما دولت ترک تا کنون به مطالبات و خواسته‌های خلق کورد هیچ وقعی نگذاشته است. رهبری ما با وکلای خود دیدار نکرده است. دشمنی دولت ترک علیه خلق کورد بیشترین نمادش را در امرالی به نمایش می‌گذارد. رهبر آپو در امرالی تحت انزوایی شدید به سر برده و علیرغم انتشار خبر آتش‌سوزی در امرالی، با احساسات و اراده خلق کورد همچنان حمله می‌کند. خصوصا که با جنگ ویژه و روانی، مانع از ملاقات وکلا با رهبر آپو شده است. باید خلق کورد و نیروهای دمکراسی در همه جا سرهلدان خود را قدرتمندانه ادامه داده و برای ملاقات وکلا با رهبر آپو فشار وارد کنند. تا زمانیکه در رابطه با صحت و سلامت وضعیت و امنیت رهبر آپو اطلاعات موثقی کسب نشود مقاومت باید ادامه داشته باشد.

خبر این اتش‌سوزی در زمستان در برهه جنگ ادلب منتشر شده است. هر گونه اطلاعات مشکوکی در رابطه با رهبر آپو در بالاترین سطح خود ارزیابی می‌شود. زیرا صحت و سلامت و امنیت رهبر آپو برای خلق کورد و جنبش آزادیخواهی ما مسئله بودن و نبودن است. فرمانداری بورسا اطلاعیه‌ای صادر کرده است که آتش خاموش شده است، اما این خبر نیز مزیدی بر بازی کردن با احساسات خلقمان شده است. چنین اظهار نظری برای خلقمان واجد هیچ معنایی نبوده و باعث خشم بیشتر خلقمان می‌شود. در امرالی اگر وضعیتی ناگوار ایجاد شود، مسئول آن طیب اردوغان و آ.ک.پ خواهند بود. در بعد صحت و امنیت رهبری نیز دولت ترک و نهادهای بین المللی مسئول خواهند بود. در رابطه با اسارت رهبر اپو نیز مسئول نخست آن آمریکا و ناتو هستند. به همین دلیل باید تمامی نیروها در رابطه با سلامتی و امنیت رهبر آپو گامهای درست و محل اعتماد بردارند.

خانواده و وکلای رهبر آپو بعد از اعلام خبر آتش‌سوزی برای انجام ملاقات به دادستانی رفته و تقاضای آنان با پاسخ مثبت مواجه نشده است. رهبر آپو رهبر خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه بوده و در وهله نخست رهبر مبارزه آزادیخواهانه و دمکراسی‌طلبانه تمامی خلق‌های جهان و نیروهای دمکراسی‌طلب است.

خلق ما و دوستانمان بعد از اظهار نظر فارغ از هر گونه جدیت سلیمان سویلو با روح مقاومت «نمی‌توانید روز ما را تاریک کند»، در میادین حضور یافته و از رهبر آپو صیانت به عمل آورده‌اند. تا زمانیکه در رابطه با سلامت رهبر آپو اطلاعات موثقی کسب نشود باید این مقاومت ادامه یابد. سال ۲۰۲۰ باید با سال درهم شکستن انزوا، درهم شکستن فاشیسم و دمکراتیزاسیوه ترکیه و خاورمیانه تبدیل شود؛ سالیکه رهبر آپو و خلق کورد آزادی خود را تامین نمایند."