تا زمان خروج قیم‌ها از شهرداری‌هایمان مقاومت خواهیم کرد

معترضانی که ۲۸ روز در آمد علیه گماشتن قیم بر شهرداری‌ها مقاومت می‌کنند اعلام کردند، از اراده‌ی خویش صیانت خواهند کرد و گفتند، "‌تا زمان خروج قیم‌ها از شهرداری‌هایمان مقاومت خواهیم کرد."

   طرفداران ه.د.پ در آمد که ۲۸ روز در برابر گماشتن قیم بر شهرداری‌ها مقاومت می‌کنند، در مصاحبه با خبرگزاری فرات درباره‌ی معنای گماشتن قیم و مقاومت خویش سخن گفتند.

خلق آن‌ها را نمی‌شناسد
   اردوغان زانا اعلام کرد، آن‌ها در انتخابات ۳۱ مارس/ ۱۰ فروردین به سلچوک مزراکلی رای داده‌اند و افزود، "اگر می‌گویند در رابطه با شهردار منتخبمان مشکلی وجود دارد، در آن زمان می‌توانستند یکی از اعضای مجلس را انتخاب نمایند. این بدین معناست که اراده‌ی خلق کورد را نمی‌شناسند. خلقمان از راه این مقاومت اعلام می‌دارند که خلق نیز آن‌ها را نمی‌شناسد. علی‌رغم تمامی ممانعت‌ها مقاومت ادامه دارد. تا زمانیکه بتوانیم ادامه خواهیم داد."

همسر نیروهای پلیس را به عنوان کارمند استخدام می‌کنند
   مقبوله گونر اظهار داشت، برای صیانت از رای خویش در این مقاومت جای گرفته است و افزود، "هنگامیکه بحث از قیم می‌شود، پایگاه سازی شهرداری‌هایمان را به یادمان می‌آورد. هر کسی را که قبول کنند استخدام می‌کنند. همسر نیروهای پلیس را به عنوان کارمند استخدام می‌کنند. تا هنگامیکه شهرداری‌هایمان را پس بگیریم به مقاومتمان ادامه خواهیم داد."

شهرداری آن‌ها نیست، از آن ماست
​​​​​​​   ابراهیم یاکوت اعلام کرد، بایستی قیم‌ از شهرداری‌ها خارج شوند و افزود، "هیچ فرقی بین پایگاه و شهرداری نمانده است. نمی‌خواهیم آن‌ها را در شهرداری‌هایمان ببینیم. چونکه اراده‌یمان را غصب کردند. تا زمانیکه شهرداری‌هایمان را ترک نکنند به کنش خویش ادامه خواهیم داد. تا آخرین لحظه از حقوق و اراده‌ی خویش دفاع خواهیم کرد. چونکه شهرداری آن‌ها نیست، از آن ماست."

قیم ابزار دیکتاتوری‌ست
​​​​​​​   عبدالقادر اکینجی اظهار داشت، تا زمان خروج قیم‌ها از شهرداری‌ها به کنش‌های خویش ادامه خواهند داد و افزود، "قیم کودتا و اشغالگری‌ست. قیم ابزار دیکتاتوری و رژیم تک نفره است. این اقدامات در هر مکان دیگری در دنیا انجام بگیرد نیز قبول نخواهیم کرد. تا زمان رفتن قیم‌ها همواره اینجا خواهم بود."

تابستان و زمستان اینجا خواهیم بود
​​​​​​​   مقبوله آکیوز اعلام کرد، بدست قیم‌ها به کردها ستم کردند و گفت، "نمی‌دانم این ستم در کجا پایان بیابد. آن‌ها به شهرداری‌هایمان چه کاری دارند. در صورتی که با ستم شهرداری‌هایمان را می‌گیرند، انتخابات برگزار نکرده و از رای گیری جلوگیری نمایند. برای صیانت از رای خویش اینجا هستیم. اجازه نخواهیم داد کسی آن را نقض کند. زمستان و یا تابستان اینجا خواهیم بود. اگر در اینجا بمیریم نیز تا زمان رفتن قیم‌ها به کنش خوش ادامه خواهیم داد.

کسانیکه در مقابل ه.د.پ نشسته‌اند
​​​​​​​   قدریه پولات اظهار داشت، سیاست قیم را هیچگاه قبول نخواهند کرد و افزود، آن‌ها سلچوک مزراکلی را انتخاب کرده‌اند و آنچه علیه آن‌ها انجام می‌گیرد ستم است.

​​​​​​​   پولات خطاب به مادرانی که در مقابل ساختمان ه.د.پ بست‌نشسته‌اند اعلام کرد، "آیا آن‌ها فکر می‌کنند که نشستن در آن‌جا راه حل است؟ بایستی بدانند که در سیاستی پلید جای گرفته‌اند." پولات اظهار داشت، نشستن آن‌ها در مقابل ساختمان ه.د.پ شرم بزرگی‌ست و افزود، "به جای آن‌که در مقابل ساختمان ه.د.پ بنشینند بیایند و با ما همراه گردند. آن‌ جا مکان چاره‌یابی نیست. "

برای شرافت خویش، می‌توانیم بمیریم
​​​​​​​   قدرت اریلماز اظهار داشت، تحصن آن‌ها برای شهردار‌ی‌هایشان مایه‌ی شرافت است و گفت، "این شهرداری‌ها زحمت فرزندانمان است. خون شهدایمان است. برای تمامی آن‌ها به اینجا می‌آییم." اریلماز اعلام کرد، برای شرافت خویش می‌توانند بمیرند و گفت، تا زمانیکه قیم‌ها را بازگردانند دست از تلاش‌هایشان برنمی‌دارند.

​​​​​​​   محمد آجار اعلام کرد، اراده، زبان، فرهنگ و تاریخ آن‌ها انکار شده است و افزود، "این حاکی از آن است که ما را انکار می‌کنند. تا زمانیکه به حق خویش دست یابیم اینجا خواهیم بود."

در ۳۱ مارس تصمیم خود را گرفتیم
​​​​​​​   محمد ارکیز اظهار داشت، خلق هیچگاه اشغالگری را قبول نخواهد کرد و افزود، "در ۳۱ مارس خلق تصمیم خود را نشان داد. با درصد بالایی از آرا نامزدهای این خلق به عنوان ریاست مشترک شهرداری انتخاب شده و حکم آغاز به کار خویش را دریافت کردند." ارکیز اعلام کرد که دیگر خلق سکوت نخواهند کرد و افزود، "۲۶ سال دیگر نیز بگذرد نیز این خلق مقاومت خواهد کرد. در روزهای اول علی‌رغم تمامی حملات مقاومت کردند. خلقمان تسلیم ذهنیت انکارگر نخواهد شد."