تحمیل جنگ بر کردها از سوی جمهوری اسلامی؛ چهار بخش کرماشان جزء مناطق جنگی می‌شوند

پافشاری جمهوری اسلامی بر تشدید جو نظامی در استان‌های اورمیه و کرماشان حاکی از آغاز مرحله تازه‌ای از تحمیل جنگ بر کردهای روژهلات است.

   عبدالرضا مصری عضو مجمع نمایندگان استان کرماشان در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا از تعیین حقوق و مزایای فوق‌العاده ویژه مناطق جنگی برای نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در این استان خبر داده است.

   به گفته‌ی وی حسین باقری رییس ستاد نیروهای مسلح رژیم ایران با این درخواست موافقت کرده است.

   نامبرده می‌افزاید: بر همین اساس نیروهای ارتش، سپاه، هوانیروز و نیروی انتظامی مشمول اضافه حقوق پرداختی در مناطق جنگی میشوند.

​​​​​​​   وی در ادامه از موافقت رییس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای قراردادن چهار بخش کوزران، ماهیدشت، بیلوار و سرفیروز آباد شهرستان کرماشان جزو مناطق جنگی سخن به میان آورده است.

​​​​​​​   شایان ذکر است که رژیم ایران دور تازه‌ای از میلیتاریزه کردن روژهلات (شرق) کردستان را با ساخت پایگاههای نظامی، انتقال جنگ‌افزارهای سنگین و نیمه سنگین، مانورهای نظامی و موج بازداشت‌های گسترده و ترویج مزدوریگری آغاز کرده است.

​​​​​​​   مرکز اطلا‌ع‌رسانی یگانهای مدافع روژهلات کردستان روز چهارشنبه هفته جاری در اطلاعیه‌ای از پرواز بدون وقفه پهپادهای تجسسی رژیم ایران در آسمان مناطق مختلف بانه خبر داده بود و پیشتر هم گزارش‌‌هایی را در رابطه با تحرکات نظامی در کوهستان‌های شاهو و کوسالان با افکار عمومی در میان گذاشته بود.