تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت ۳ شهروند اهل کرماشان

سپاه استعمارگر پاسداران از ترس گسترش قیام ضدحکومتی موج گسترده‌ای از حمله به فعالان مدنی و فرهنگی را در روژهلات کوردستان آغاز کرده است.

از اوایل آذر ماه و پس از اعتراضات مردمی آبان ماه، سه شهروند اهل کرماشان به نامهای صحبت امیدی، خلیل اسدی‌ بوژانی و محی‌الدین اصغری توسط نیروهای اطلاعات سپاه نبی اکرم کرماشان بازداشت شده و به بازداشتگاه سپاه منتقل شدند.

از آن زمان تاکنون از سرنوشت این سه شهروند خبری بدست نیامده است. در این مدت آنها از حق داشتن وکیل و یا تماس با خانواده‌ی خود محروم بوده‌اند.

نیروهای اطلاعات سپاه با حمله به منزل خلیل اسدی بوژانی وی را با ضرب وشتم بازداشت نموده وبه تفتیش منزل وی پرداختند. همچنین برخی وسایل شخصی آقای اسدی توسط نیروهای اطلاعات سپاه ضبط شده است.

خلیل اسدی بوژانی پس از بازداشت طی تماس کوتاهی به خانواده‌ی خود اطلاع داده است که در بازداشتگاه اطلاعات سپاه می‌باشد.

صحبت امیدی نیز در زمان بازداشت با شلیک گلوله توسط مامورین مجروح شده و بدون برخورداری از درمان مناسب و طی مراحل درمانی وی را به بازداشتگاه منتقل کرده‌اند.

صحبت امیدی و محی‌الدین اصغری طی روزهای گذشته جهت تفهیم اتهام به شعبه یک بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب کرماشان منتقل و مجددا به بازداشتگاه بازگردانده شده‌اند. آنها از داشتن حق وکیل محروم بوده‌اند.

صحبت امیدی و خلیل اسدی از باورمندان به آیین یارسان می‌باشند.