ترکیه پیکر شهید کُبار حاجی‌زاده را به خانواده‌اش در ماکو تحویل نداد

علی حاجی‌زاده پدر گریلای شهید یژاستار کُبار حاجی‌زاده برای تحویل گرفتن پیکر دخترش به ترکیه سفر کرد اما رژیم ترک از تحویل جنازه شهید کوبار به جلوگیری کرد.

کوبار حاجی‌زاده با کد سازمانی «روژدا جودی» یکی از سه گریلای شهید در درگیری روز ٢۴ سپتامبر ٢٠١٩ در منطقه لیجه استان آمَد بود. پیکر این گریلای شهید یژاستار در سردخانه مرکز پزشکی گازی یاشارگل شهر آمَد نگهداری می‌شود. هنوز معلوم نیست که پیکر شهید روژدا جودی چه زمانی به این سردخانه منتقل شده است. پیکرهای دو همرزم دیگر شهید روژدا به نام‌های نوین گونگورموش و فلیز آیدمیر از سوی خانواده‌های آنان خاکسپاری شدند.

پیکر شهید روژدا را به پدرش نشان ندادند

علی حاجی‌زاده پدر شهید روژدا که برای تحویل گرفتن جسد دخترش از ماکو به آمد رفته بود روز ٢٧ ژانویه با مسئولان بنیاد کمک جمعیت حمایت و همکاری با خانواده ناپدیدشدگان دیدار کرد. حاجی‌زاده برای تحویل گرفتن پیکر دخترش به دادستانی آمد مراجعه کرد، اما با ادعای اینکه جسد غیرقابل شناسایی است از نشان دادن جسد شهید روژدا به پدر جلوگیری کردند. علی حاجی‌زاده روز ٢٩ ژانویه برای آزمایش دی.‌ان.اَی به بیمارستان دانشگاه دجله مراجعه کرد و سپس واگذاری نمونه خون به روژهلات کوردستان بازگشت.

اعلام شد که خانواده حاجی‌زاده در انتظار اعلام نتایج آزمایش دی.‌ان.اَی‌ و سپس تحویل گرفتن و خاکسپاری پیکر شهید روژدا جودی هستند.