تشدید جو امنیتی و گشتزنی نیروهای اشغالگر در جوانرو

برپایه‌ی گزارش منابع محلی در جوانرو وضعیت امنیتی شدیدی در این شهر حکم‌فرماست، نیروی انتظامی کنترل جاده‌های ورود و خروج به این شهر را به سپاه استعمارگر پاسداران واگذار کرده است

یک منبع محلی از جوانرو به خبرگزاری فرات گفت:"رژیم برای توقف اعتراضات ضد دولتی، نیروهای سرکوبگر را از دیگر مناطق به جوانرو گسیل کرده‌اند. نیروهای سپاه قدس از ساعت ١۶ هر روز در خیابان‌های شهر مستقر می‌شوند. همچنین در طول روز نیروهای سپاه قدس روی پشت‌بام ساختمان‌های دولتی نگهبانی می‌دهند."

وی در ادامه افزود:"دهها نفر از معترضین روز شنبه و یکشنبه هفته گذشته با شلیک مستقیم گلوله‌ی نیروهای رژیم استعمارگر زخمی شده‌اند. تقریبا تمام زخمی‌ها از قشر فقیر جامعه هستند. در میان زخمی‌ها زن هم وجود دارند، اما برای اینکه از سوی نیروهای مسلح رژیم شناسایی و بازداشت نشوند در خانه‌ها مداوا می‌شوند."

یک منبع دیگر از شهر جوانرو اعلام کرد که محاصره شهر از سوی نیروهای سپاه استعمارگر در دهمین روز همچنان ادامه دارد. آمد و رفت به شهر جوانرو به شدت کنترل می‌شود. نیروهای رژیم از ترس آغاز مجدد تظاهرات ضد دولتی، شبانه به گشتزنی در سطح شهر و کوچه‌ها می‌پردازند."

به گفته‌ی این شهروند ساکن جوانرو در اعتراضات ضد دولتی هفته گذشته ۴ بانک و دو پست‌ بانک به آتش کشیده شدند.

شبکه حقوق بشر کوردستان در گزارشی از بازداشت شبانه شهروندان جوانرو خبر داده است.