تشییع پیکر شهید احمد مرادپور با شرکت هزاران نفر از ساکنان مخمور

پیکر احمد مرادپور گریلای ه.پ.گ که روز دوم فوریه در جنگ علیه تبهکاران داعش به شهادت رسیده بود در مراسمی شایسته در مخمور به خاک سپرده شد

روز دوم فوریه نیروهای مدافع خلق در درگیری با عناصر داعش دو تبهکار را از پای درآوردند. جنگ تا غروب روز سه‌شنبه ادامه ادامه یافته بود و در این درگیری یک گریلای ه.پ.گ به نام احمد مرادپور به شهادت رسید.

نهاد خانواده شهیدان کمپ پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور با حضور هزاران نفر از ساکنان کمپ برای تشییع پیکر گریلای ه.پ.گ مراسم شایسته‌ای برگزار کرد. ساکنان مخمور پیکر شهید را با سردادن شعارهایی در اعلام وفاداری به آرمانهای جانباختگان راه آزادی کوردستان به محل برگزاری مراسم انتقال دادند. مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت آغاز شد.

مبارزان آزادی از مخمور محافظت کردند

حاجی کاچان ریاست مشترک شورای خلق مخمور در مراسم طی سخنانی اظهار کرد:"خلق مخمور در راه آزادی هزینه‌های سنگینی را به جان خرید. نیک می‌دانیم که بجز مبارزان آزادی تاکنون هیچ کسی از ما محافظت نکرده است. شهید بیکه‌س و رفقای وی نه تنها از خلق مخمور بلکه برای دفاع از تمامی خلق‌ها مقاومت نموده‌اند. سال ٢٠١۴ زمانی که تبهکاران داعش به این منطقه حمله کردند، از شنگال تا خانقین و روژاوا در هر نقطه‌ای گریلاها به فریاد خلق شتافتند. همه به خوبی از این واقعیت آگاهند. حملاتی چرکینی که از هر سو خلق ما را هدف قرار داده‌اند با توطئه بین‌المللی مربوطند و محاصره و تحریم خلق مخمور هم در همین چارچوب است. تحریم مخمور بخشی از این حمله است. خلقمان باید به این مسئله اذعان داشته و مطابق آن هشیارانه عمل کنند. به نمایندگی از خلق مخمور از مقام‌های حکومت اقلیم کوردستان می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود عمل کنند. حملات خطرناک علیه کمپ را درک کرده و در قبال آن ایستادگی کنند. ما تاکنون در مقابل هیچ حمله و توطئه‌ای تسلیم نشده‌ایم و از این به بعد نیز تسلیم نخواهیم شد."

ما را با حمله تبهکاران روبرو نمودند

نوران سزگین به نمایندگی از مجلس زنان ایشتار کمپ پناهجویان مخمور هم طی سخنانی گفت:"سناریوهایی که علیه خلق مخمور طرح شده‌و طراحان این سناریوها با روسیاهی در تاریخ جای خواهند گرفت. حکومت اقلیم کوردستان و حکومت مرکزی عراق همچنین سازمان‌های بین‌المللی مدعی می‌شوند که از خلق مخمور دفاع می‌کنند. اما هر زمان خلق مخمور را با حملات تبهکاران روبرو می‌نمایند. این موضع آنان هم با روسیاهی در تاریخ ماندگار می‌شود. شهید بیکه‌س در عنفوان جوانی و در مرحله‌ای تاریخی به صفوف مبارزه پیوست و برای دفاع از خلقش در سالروز شهادت ویان سوران به کاروان شهیدان پیوست. بیکه‌س اهل روژهلات کوردستان بود و برای دفاع از خلق خود به این منطقه آمده بود. برای محافظت از خلق جانش را فدا کرد. ما یکبار دیگر از شهیدانمان با احترام و ادای دین یاد می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که به خطمشی رهبری و شهیدانمان وفادار بمانیم."

شرکت کنندگان در مراسم پس از سخنان نوران سزگین پیکر شهید احمد مرادپور را بسوی آرامگاه شهدا بدرقه نموده و با سردادن شعارهای "شهیدان زنده‌اند" و "زنده باد رهبر آپو" به خاک سپردند.