تظاهرات ده‌ها هزار نفری ساکنان رقا، قامشلو و کوبانی علیه دولت ترک

ساکنان شهرهای رقا، قامشلو و کوبانی عصر امروز با برپایی راهپیمایی‌های باشکوه سیاست‌های دولت ترک علیه زنان عفرین و قتل یک جوان کورد در آنکارا را محکوم کردند.

هزاران نفر از ساکنان شهرهای رقا، قامشلو و کوبانی در محکومیت سیاست‌های فاشیستی دولت اشغالگر ترک، اعمال ترکیه در مناطق اشغالی بویژه در عفرین و قتل فجیع یک جوان کورد در آنکارا به خیابان‌ها آمدند.

رقا

صدها زن با پیشاهنگی سازمان‌های زنان رقا در کوچه باسل در مرکز این شهر گردهم آمدند و حملات دولت ترکیه به مناطق اشغالی و اعمال جنایتکارانه مزدوران وابسته به آنکارا در عفرین را محکوم کردند. زنان رقا پلاکاردی را در دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود:"حمله به زنان عفرین حمله به تمامی زنان جهان است". حاضران علیه اشغالگران شعار سر دادند.

خالیا کژوان از مسئولین سازمان‌های زنان رقا پس از راهپمایی در سخنانی در جمع شرکت کنندگان گفت:"مقاومت علیه اشغالگران با پیشاهنگی زنان ادامه خواهد یافت."

سازمان‌های مدنی رقا نیز در بیانیه‌ای شکنجه زنان عفرین از سوی دولت اشغالگر ترک را محکوم کردند.

قامشلو

زنان قامشلو با پیشاهنگی کنگره ستار در بخش تل کوچر گردهم آمدند و حمله مزدوران ترک به زنان عفرین را محکوم کردند.

مونا مزل از اعضای شورای مدیریتی کنگره ستار در سخنانی گفت:"اخیرا حمله به زنان افزایش یافته‌اند. زنان از سوی گروه‌های تبهکار ربوده شده و مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند. سازمان‌های حقوق بشر و افکار عمومی بین‌المللی لازم است علیه این جنایت ضدبشری صدای خود را بلند کنند. باید در مورد جنایت‌ها در عفرین کمیسیون تحقیق و جستجوی بین‌المللی تشکیل شود."

کوبانی

هنرمندان کورد در شهر کوبانی با تجمع در مقابل مرکز فرهنگ و هنر «باقی خدو» قتلِ بارش چاکان جوان کورد ساکن آنکارا از سوی فاشیست‌های ترک را به دلیل گوش دادن به موسیقی کوردی محکوم کردند. زیلان حمو به نمایندگی از هنرمندان کوبانی گفت:"دولت ترک سیاست‌های آسیمیلاسیون کوردها را به پیش می‌برد. هر روز به هنرمندان، فرهنگ‌دوستان، سیاستمداران، رسانه‌ها و روشنفکران کورد حمله‌ور می‌شوند. ما حملات رژیم فاشیست ترک را شدیدا محکوم می‌کنیم. ما مصمم هستیم که هنر موزیک و ادبیات کوردها را ارتقا بخشیم."