تمدید قرار بازداشت فرانک جمشیدی و افشین شیخ‌الاسلامی

شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنه قرار بازداشت فرانک جمشیدی و افشین شیخ‌الاسلامی از فعالان مدنی و محیط زیست اهل سنه را به به بهانه ادامه تحقیقات اداره اطلاعات به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد.

در روزهای گذشته قرار بازداشت دو فعال مدنی و محیطزیستی کورد به درخواست وزارت اطلاعات رژیم ایران توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنه تمدید شده است.

افشین شیخ‌الاسلامی فعال مدنی کماکان در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه نگهداری می‌شود و در این مدت تنها چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده خود داشته است.

فرانک جمشیدی فعال محیط زیست نیز روزها جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنه منتقل و شب‌ها به کانون اصلاح و تربیت بازگرداننده می‌شود. اتهام‌های مطرح شده علیه این فعال محیط زیست «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده است.

افشین شیخ‌الاسلامی وطنی در تاریخ ۷ تیر ماه در منزل خانوادگی خود در سنه توسط ماموران امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات بازداشت شد. این فعال مدنی پیش از این نیز در جریان بازداشت گسترده و جمعی فعالان محیط زیست و اعضای شاخه کوردستان حزب وحدت ملی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ در سنه بازداشت و پس از یک ماه در تاریخ ۲۸ اسفند با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. وی پس از آن در دادگاه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.