جنگ ارمنستان و آذربایجان در سومین روز ادامه دارد

جنگ در آرتساخ (قره‌باغ) که پس از مانور مشترک نظامی آذربایجان و ترکیه آغاز شده بود وارد سومین روز شد. شورای امنیت سازمان ملل امروز سه‌شنبه در نشستی اضطراری به این بحران می‌پردازد

جمهوری آرتساخ که ارمنستان حامی آن است از روز یکشنبه هدف حملات هوایی و زمینی ارتش آذربایجان قرار گرفته است.

از سال ٢٠١۶ تنش میان ارمنستان و آذربایجان اوج گرفته و صدها نفر در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

جنگ تحمیلی آذربایجان بر آرتساخ در سومین شب ادامه یافت. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد:"نیروهای ارمنی در جبهه‌های نبرد به حملات ارتش آذربایجان پاسخ دادند و تلفات سنگینی را بر دشمن وارد کردند."

آرسترون هوفهانیستان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در حساب کاربری فیسبوک خود نوشت، آذربایجان مواضع ارتش آرتساخ را هدف حملات راکتی سنگین قرار داد و خود را برای حمله‌ی تازه‌ای آماده می‌کند."

وزارت دفاع آذربایجان نیز از تداوم جنگ در سه‌شنبه شب خبر داده و می‌افزاید بامداد روز سه‌شنبه نیروهای ارتش آذربایجان برای کنترل شهر فضولی دست به حمله زده‌اند.

در جنگ‌های سه روز گذشته تاکنون ٩۵ تن از جمله ١١ غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند. تصور می‌رود شمار کشته شدگان بیشتر از آمارهای رسمی باشد. هر دو طرف مدعی هستند که صدها نفر از نیروهای مقابل کشته شد‌ه‌اند.

رژیم ترکیه بدون وقفه از حملات آذربایجان حمایت کرد. مقام‌های جمهوری آرتساخ می‌گویند که ارتش آنان هدف حملات هواپیماهای جنگنده، هلی‌کوپترها و نظامیان اجیر شده با پول ترکیه قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل، روسیه، فرانسه و آمریکا طرفین جنگ را به خویشتن‌داری و اعلام آتش‌بس فوری فراخواندند.

شورای امنیت امروز سه‌شنبه در مورد جنگ ارمنستان و آذربایجان جلسه‌ای اضطراری برگزاری می‌کند.

گفته می‌شود که جنگ آغاز شده میان ایروان و باکو با مشارکت ترکیه و روسیه عملا به جنگ گسترده‌ای در جنوب قفقاز می‌انجامد.