جنگیز ولات: گریلا به غیر از پیروزی رضایت نمی‌دهد

"گریلاهای آزادی کوردستان غیر از پیروزی، به هیچ چیز دیگری رضایت نمی‌دهند. تا پیروز نشوند، تا به حصر رهبر آپو پایان ندهند، تا وطن را از دست اشغالگران نجات ندهند، دست از تلاش و مقاومت برنمی‌دارند."

جنگیز ولات یکی از فرماندهان ه.پ.گ در مورد مقاومت علیه اشغالگران ترک صحبت کرد. جنگیز ولات گفت،"حملات اشغالگرانه‌ای که امروز در هفتانین انجام می‌شوند، در چهارچوب توطئه‌ای گسترده است. این نقشه از عفرین آغاز شد و به سریکانی رفت و اکنون به خاکورک و هفتانین رسیده است. نقشه‌ی اصلی اشغال باشور کوردستان است. پس از صد سال پیمان لوزان پایان می‌یابد. می‌خواهند پیمان لوزان را تازه کنند. می‌خواهند سیاست میثاق ملی را در باشور کوردستان اجرا کنند. نوکران و مزدوران کورد نیز در این توطئه شرکت دارند.

در هفتانین جنگی بی‌مانند در جریان است

فرمانده جنگیز ولات همچنین اعلام کرد، در هفتانین جنگی بی‌مانند در جریان است و گفت،"به گونه‌ای که در هیچ جای دیگر دیده نشده است، از تکنولوژی مدرن علیه هفتانین و باشور کوردستان و گریلا استفاده می‌کنند.

اما ه.پ.گ یک نیروی فدایی آپویی است. روح گریلا هرگز ضعیف نخواهد شد. دست از مقاومت نمی‌کشند. چون روح فدایی آپویی در هفتانین وجود داشت، با مقاومت رستم، زیلان، باهوز و هوزان مقاومتی جدید درست شد. این مقاومت مانند افسانه‌ها نوشته می‌شود."

جنگیز هفتانین همچنین گفت، فراخوان "اینجا هفتانین است" نشان داد که مقاومت در چه سطحی است و چقدر عمیق است و افزود،"اینگونه بر کل کوردستان تاثیر می‌گذارد. در باکور کوردستان هرچند سیاست دشمن برای جاسوسی، کنترا، ایست و بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد اما عملیات متقابل گریلا هم ادامه دارد. گریلا یک نیروی مخفی است، در همه جا هست و در هیچ جا نیست. هویت گریلا این است. به همین دلیل نمی‌توانند گریلا را تضعیف کنند."

خلق باشور خلقی به پا خواسته است

جنگیز ولات یادآور شد که خلق کورد هزاران سال است که سرپاست و مقاومت می‌کند. ولات اظهار کرد؛"خلق کورد دارای فرهنگ قیام است. به همین دلیل پایبند میهنش است. ممکن است فرد دیگری از فرهنگ دیگری وابسته‌ی وطن خود نباشد اما خلق کورد اینگونه نیست. به ویژه خلق باشور کوردستان بسیار میهن‌دوست هستند و در طول تاریخ به نمونه تبدیل شده است. در تاریخ کوردستان بزرگترین قیام و مقاومت در باشور کوردستان بوده است. زیاد دور نرویم، همین دو سال پیش مقاومت شلادزه رخ داد. امروز هم همانطور است. امروز سیاستهای حکومت باشور کوردستان به سمت نادرستی پیش می‌روند. به همین دلیل خلق باشور کوردستان بیشتر از حکومت باشور به جنبش آزادی کوردستان پ.ک.ک باور دارند. ممکن است همیشه و در هر جایی نتوانند احساس خود را ابراز کنند، اما زمانی که لازم باشد، خلق باشور کوردستان برای دفاع از کورد و کوردستان آماده هستند.

گریلا همیشه فعال خواهد بود

گریلاهای کوردستان غیر از پیروزی به چیز دیگری رضایت نمی‌دهند. تا پیروز نشوند، تا حصر رهبر آپورا پایان ندهند، تا میهن را از دست اشغالگران نرهانند، دست از عملیات و تلاش بر نمی‌دارند. تا سیستمی دمکراتیک ایجاد نشود، تا رهبری و خلق در کنار هم جمع نشوند، گریلا سر پا خواهد بود. تا رسیدن به پیروزی، تا جان در بدن داشته باشد، با تمام توان تلاش می‌کنند و به پیروزی می‌رسند."