حبس ابد، ١٠ سال و ١٠ ماه زندان برای محمد شیرین آرات در پرونده سورِ آمَد

محمد شیرین آرات که در پرونده سور شهر آمَد محاکمه می‌شد به اتهام "تخریب وحدت دولت و تمامیت ارضی کشور" به حبس ابد و به اتهام "قتل مأ‌مور" به ١٠ سال و ١٠ ماه حبس محکوم شد.

شعبه ۵ دادگاه کیفری سنگین آمد به پرونده ۴٧ نفر از جمله ٢۶ زندانی که در مرحله اداره خودمدیریتی سورِ آمَد در محاصره قرار گرفته و دستگیر شده بودند به اتهام "تخریب وحدت دولت و تمامیت ارضی کشور" و "عضویت در سازمان" رسیدگی می‌کند. جلسه دادگاهی محمد شیرین آرات به عنوان متهم پرونده سور برگزار شد.

آرات و وکیل وی آیدین آلتاچ در جلسه دادگاهی شرکت کردند.

محمد شیرین آرات تمامی اتهامات طرح شده از سوی دادگاه را رد کرده و آنها را سناریوی نیروهای نظامی خواند.

وکیل مدافع وی نیز با استناد به عدم ارائه مدارک و شواهد قابل استناد خواستار آزادی موکل خود شد.

دادگاه ترک شهروند کوردستانی محمد شیرین آرات را به اتهام "تخریب وحدت دولت و تمامیت ارضی کشور" به حبس ابد و به اتهام "قتل مأ‌مور" به حبس ابد، ١٠ سال و ١٠ ماه زندان محکوم کرد.

شایان ذکر است مقاومت خودمدیریتی سور شهر آمد در روز ۵ سپتامبر ٢٠١۵ آغاز شد، در ٢٨ نوامبر ٢٠١۵ به اوج خود رسید و تا ١۵ مارس ٢٠١۶ به درازا کشید. مبارزان یگان‌های مدافع غیرنظامیان و شاخه زنان آن (ی.پ.س/ی.پ.س-زن) در سور شهر آمَد، بیش از ١٠٣ روز در مقابل ارتش تا دندان مسلح ترکیه ایستادگی کردند. رژیم غاصب ترکیه با تانک و توپ این بخش از شهر آمد را هدف حملات ویرانگر قرار داده و طبق گزارش‌های رسمی سازمان‌های محلی بیشتر از ٢٠٠ غیرنظامی کورد توسط ارتش ترکیه قتل‌عام شدند.