حزب آزادی زنان کوردستان یاد شهید ویان جاف را گرامی داشت

حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) در سالگرد شهادت ویان جاف یاد او را گرامی داشته و اعلام می‌دارد، علت عملیات رفیقمان ویان، پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد و هوشیار بودن دوستان و رفقایش در مورد حصر بود.

شورای اجرایی حزب آزادی زنان کوردستان پاژک در سالگرد شهادت عضو انجمن نظامی یژاستار و عضو حزب پاژک ویان جاف (لیلا والی حسین) یاد او را گرامی داشت و علیه توطئه‌ی ۱۵ فوریه پیامی منتشر کرد.

در بیانیه‌ی پاژک آمده است:

"سال ۲۰۰۶ شب اول ماه فوریه، در کوهستان‌های کوردستان یک زن قهرمان کورد و رفیقمان لیلا والی حسین( ویان جاف) برای دوست و دشمن اثبات کرد که مبارزه چگونه و با چه اراده‌ای انجام می‌شود. رفیقمان ویان که اهل شهر سلیمانیه است و همراه با قیام باشور کوردستان بزرگ شده بود، در انجمن حزبمان جای گرفت. با نامه‌ای که پس از عملیات خود برای رفقایش و خلق باشور به جای گذاشته بود، به سطح یک مانیفست رسید. رفیقمان ویان علیه تلاش دشمن که می‌خواست روزمان را تاریک کند، مبارزه کرد و خواست و تصمیمش به مبنای مبارزاتمان تبدیل شد.

می‌خواهند اراده‌ی ما را بشکنند

رفیق ویان در نامه‌اش گفته بود: "توطئه‌ی بین‌المللی در امرالی و هم‌زمان مرحله‌ای نو و بسیار خطرناک علیه خلق کورد آغاز شده است. می‌خواهند تلاش‌های آشتی خواهانه‌ی رهبر آپو و خلق کورد را خنثی کنند. به شیوه‌ای واضح از ما می‌خواهند که تسلیم شویم و دست از رهبر آپو بکشیم. می‌خواهند ما را بدون رهبر آپو، بی‌اراده و بدون ایدئولوژی کنند."

پیش‌بینی‌های رفیق ویان در مورد توطئه‌ی بین‌المللی که در نامه‌اش به آن اشاره کرده بود، امروز گسترده‌تر و عمیقتر آشکار می‌شوند.

تصمیمهای ویان، پیروزی می‌آفرینند

نیروهای توطئه‌گر به نام کورد و کوردستان چیزی را نمی‌پذیرند. برای به اسارت گرفتن کورد و به ویژه زنان و برای آنکه آنها را از راه مبارزات دور کنند، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. ویان برای ضربه زدن به دشمن تصمیم گرفت و در چارچوب گام برداشتن در این راه مبارزه را گسترش داده است. خلق کورد و به ویژه زنان باید علیه سیاستهای نظام‌های منطقه بایستند.

غیر از خاکمان می‌خواهند فکر و هوشمان را هم تصاحب کنند

هژمون‌گرایان مرکزی، دولت ترک را مسئول تصفیه خلق کورد نموده‌اند. می‌خواهند مقدسات خلق کورد در کوردستان را از بین ببرند و آن را به بخشی از سیستم تبدیل کنند. به ویژه می‌خواهند خاک باشور کوردستان و هوش و فکر مردمش را تصاحب کنند.

تلاشها برای اشغال کوردستان که از هر جهت انجام می‌شود، این پروژه‌ی تسلیم نمودن خاورمیانه و استراتژیک است. توطئه‌ی بین‌المللی بخشی اساسی از این پروژه است. برای آنکه خلق کورد را تصفیه کنند و ذهنیت کورد بودن را به طور کامل به اسارت بگیرند و به آسانی جای خود را در خاورمیانه باز کنند، این توطئه‌ی بین‌المللی را انجام دادند. رهبر آپو را به عنوان نیرومندترین و بزرگترین مانع اجتماعی در مقابل این مرحله دیده بودند. علت آن هم این بود که رهبر آپو برای آنکه فکر، فرهنگ، زبان، خود دفاعی، آموزش، اقتصاد، حقوق و اجتماعی بودن خلق کورد را از نو بنیاد نهاده بود و در همه‌ی سطوح وجود خلق کورد را همراه با آزادی نشان می‌داد و در این چهارچوب تلاشی بزرگ انجام داد. به همین دلیل نیروهای هژمونگرا از راه ترکیه می‌خواهند خلق کورد و زنان را از هم جدا کرده و آنها را تقسیم نمایند. می‌خواهند کوردها را به اسارت بگیرند و آنها را حداقل به دولت ترکیه وابسته کنند. هژمون‌گرایان مرکزی قدم اول این توطئه را در باشور کوردستان برداشته‌اند. رفیق ویان این حقیقت را دید و عملیات خود را علیه این توطئه انجام داد.

حقیقت رهبری را آشکار می‌کنیم

ما به عنوان حزب آزادی زنان کوردستان، این حقیقت اجتماعی رهبرمان را به میدان آوردیم و آنرا عملی می‌کنیم و در این راه هم مبارزات بزرگی انجام خواهیم داد. همچنین مبارزات برای دمکراسی برای اتحاد خلق‌های خاورمیانه را گسترش می‌دهیم.

خلق‌های خاورمیانه برعکس هژمونی‌خواهان حقیقت کنفدرالیسم را در همه‌ی سطوح زندگی دمکراتیک عملی می‌کنند. هر فرد کورد و هر زن کورد، با ایستادگی‌ای بزرگ مبارزه برای دمکراسی را بزرگتر می‌کند و برای آنکه آنرا بهتر و سیستماتیک انجام دهد، بیشتر مبارزه کرده و مقاومت می‌کند.

عملیات رفیق ویان این واقعیت را به اثبات رساند. علت عملیات رفیق ویان پایان دادن به حصر رهبر آپو و هوشیار نمودن دوستان و رفقایش در مقابل حصر بود. حصر رهبر آپو به معنی حملات تصفیه کننده علیه خلق کورد، همچنین ایدئولوژی، سیاست، حقوق و فرهنگ است. اشغال کوردستان و خاورمیانه است. حصر جنایت تصفیه‌ کننده است. مبارزه علیه دولت ترکیه و همکارانش، مبارزه علیه نابودگری است.

در شخص عضو انجمن حزبمان شهید ویان جاف، همه‌ی شهدای ماه فوریه را گرامی می‌داریم. با اراده‌ی خود برای آزادی رهبر، خلق و زنان مبارزاتمان را گسترش می‌دهیم."