حزب دمکراتیک خلق‌ها: یاد پیشاهنگانی مانند دنیز-ها را همواره گرامی می‌داریم

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره دنیز گزمیش، یوسف اسلان و حسین اینان فرماندهان ارتش رهایی بخش خلق ترکیه THKO که ۴۸ سال قبل اعدام شدند، اعلام نمود که این سه فرمانده را سرمشقی برای خود دانسته و یاد آنان را گرامی می‌دارند.

۴۸ سال قبل در ۶ مه ۱۹۷۲، دنیز گزمیش، یوسف اسلان و حسین اینان به عنوان فرماندهان ارتش رهایی بخش خلق ترکیه اعدام شدند. دنیز گزمیش در پای چوبه اعداک گفته بود؛ «زنده‌باد مبارزه مستقل خلق کورد و ترک». «زنده‌باد انقلاب و سوسیالیسم». «زنده‌باد اندیشه مترقی مارکسیسم-لنینیسم»، «مرگ بر امپریالیسم».

کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها در رابطه با سالروز اعدام فرماندهان ارتش رهایی‌بخش خلق ترکیه بیانیه‌ای را صادر و اظهار داشت: "اعدام در تاریخ سیاست ترکیه، لکه‌ای ننگ است. ۴۸ سال قبل، سه نهال آزادی اعدام شدند. با گذشت ۴۸ سال نیز یاد و خاطره این جانباختگان همچنان در قلب ماست. امروز میلیونها نفر گام در مسیر روشنی بخش آنان نهاده‌اند. سه جوان برای آزادی، صلح و برابری و تحقق عدالت به مبارزه دست زدند. در پای چوبه اعدام فریاد زده بودند که زنده باد مبارزه مستقل خلق کورد و ترک، زنده باد انقلاب و سوسیالیسم. ما نیز همانند این فرماندهان امیدوار به تحقق ترکیه‌ای آزاد، دمکراتیک و مبتنی بر عدالت را داریم. برای گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که در مبارزه برای آزادی، دمکراسی و عدالت گام برداشته‌اند، ما نیز گام در مسیر آنان می‌گذاریم و با گرامیداشت یاد و خاطره آنان، از اندیشه‌هایشان صیانت و حمایت می‌کنیم. ما اندیشه‌ها و روح حاکم بر عمل آنان را همواره به سرمشقی برای برای مبارزات خود تبدیل کرده و یاد آنان را گرامی داریم."