حزب کارگران کوردستان: پرچم یکم ماه مه را در تمامی میدان‌ها به اهتزاز درآورید

پ.ک.ک: وظیفه اساسی این است که با پارادایم دمکراتیک، اکولوژیک مبتنی بر آزادیخواهی زن علیه سیستم سرمایه‌داری و حملات آن ایستادگی نموده و مبارزه دمکراسی و برابری را که متکی بر آزادی و تکثر است نیرومند گردانیم، جهان تازه برای زندگی نوین و آزاد را فراهم کنیم.

کمیته رهبری حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) به مناسبت اول ماه مه (روز جهانی کارگر) بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

کمیته رهبری پ.ک.ک اعلام کرده است که در کنار کارگران، سوسیالیست‌ها و نیروهای دمکراسی‌خواه ترکیه و خاورمیانه برای مبارزه دمکراتیک و آزادیخواهانه به استقبال جشن اول ماه مه می‌روند.

در بیانیه آمده است:"زحمت‌کشان، جوانان و زنان در هرچهار سوی جهان در یکم ماه مه امسال با مبارزه‌ای نیرومندتر علیه حملات و تهدیدهای بزرگ نیروهای سرمایه‌ی جهانی علیه کارگران و تهیدستان ایستادگی خواهند کرد. بر این مبنا ما اول ماه مه را به کارگران، زحمت‌کشان، تهیدستان، زنان و جوانانی که برای دمکراسی، آزادی و سوسیالیسم مبارزه می‌کنند تبریک می‌گوییم و برای مبارزه آنان علیه استعمارگران و زورگویان آرزوی موفقیت و پیروزی داریم."

مبارزه مبتنی بر خطمشی شهیدان باید بیش از هر زمان دیگری گسترش یابد

در ادامه بیانیه آمده است:"سیستم کاپیتالیست و فاشیست دولت-ملت با تکیه بر شیوع کرونا ویروس درصددند تا بر مبارزه آزادیخواهانه نستوه خلق کورد و زنان کورد ضربه وارد کنند و این در حالی است که خلق و زنان کورد در تلاشند تا سال ٢٠٢٠ را به سال جهانی زن و سده ٢١ را نیز به قرن زنان مبدل کنند. سیستم درصدد است اینگونه بر عمر خود بیافزاید. از اینرو وظیفه اساسی زنان، زحمت‌کشان و فرودستان است که ماهیت این حملات را درک نموده و علیه آن مبارزه‌ای دمکراتیک و انقلابی را که با روحیه یکم ماه مه عجین شده باشد به پیش برند."

ذهنیت حاکم مردسالاری حیات را در معرض تهدید قرار داده است

اگر در جهان و بویژه در خاورمیانه جنگ و فروپاشی جریان دارد، اگر قتلعام و نسل‌کشی ادامه دارد، اگر فقر، بیکاری، بحران، فشارهای اقتصادی، بیماری و بلایا همچنان باقی هستند، اگر زندگی نوع انسان و طبیعت با خطر بزرگی مواجه است، تنها و تنها مسبب آن سیستم مدرنیته‌ی سرمایه‌داری و حاکمیت اقتدارطلب- دولت‌پرست با ذهنیت مردسالار است.

به همین سبب روزانه ٢٠ هزار انسان از گرسنگی و به همین مقدار نیز به سبب بیماریهای ناشی از سیستم سرمایه‌داری جان خود را از دست می‌دهند. صدها هزار نفر به دلیل جنگ جان خود را از کف داده و هزاران انسان زخمی می‌شوند. صدها هزار، میلیون‌ها انسان مجبور به ترک زادگاه خود می‌شوند و راه آوارگی را در پیش گرفته و به بردگی واداشته می‌شوند. میلیون کارگر در خط گرسنگی بسر می‌برند. هزاران زن و کودک از سوی ذهنیت مردسالار به قتل رسیده، مورد تعرض و تجاوز قرار می‌گیرند. میلیون‌ها جوان به بیکاری محکوم شده، اینگونه امید و آرزوهای آنان را نابود کرده و خواهان به بردگی کشیدن آنان هستند. تاراج فرهنگی و تاراج محیط زیست بهر قیمتی ادامه دارد. جهانی را که همچون بهشت بود به جهنمی صرف مبدل کردند. خلاصه اینکه؛ قتلعام اجتماعی، قتلعام زنان، قتلعام خلق‌ها و نسل‌کشی فرهنگی و تاراج سرزمین ما عملکرد روزانه‌ی سیستم امپریالیست-کاپیتالیست برای کسب سود بیشتر است.

سیستم یکدست جهانی با سیاست و گفتار خود که مدعی است کروناویروس ثروتمندان و فقرا را به یک اندازه آماج قرار داده اینچنین جامعه بشری را با بحران بزرگ اقتصادی درگیر کرده و در تلاش سلب توان ایستادگی جامعه، منفعل نمودن آن و دست شستن از مبارزه است. می‌خواهد اینچنین جامعه را به تسلیم وادار کرده و از زیر بار تمامی مسائلی که خود بانی آنهاست شانه خالی کند. نیروهای حاکم، جامعه را با مرگ روبرو کرده‌اند و می‌کوشند با نشان دادن مرگ، جامعه را به پذیرش تب قانع نمایند. بر این اساس به اندازه‌ای که آب و نان برای ادامه حیات لازم است وظیفه‌ای اساسیست که با پارادایم دمکراتیک، اکولوژیک مبتنی بر آزادیخواهی زن علیه سیستم سرمایه‌داری و حملات آن ایستادگی نموده و مبارزه دمکراسی و برابری را که متکی بر آزادی و تکثر است نیرومند گردانیم، جهان تازه برای زندگی نوین و آزاد را فراهم کنیم.

مبارزه دمکراتیک و آزادیخواهی ۵٠ ساله به مناسبت اول ماه مه باید از هر زمانی نیرومندتر به پیش برده شود

با حملات اخیر بیش از هر زمان دیگری شاهد بودیم که لیبرالیسم روی دیگر فاشیسم بوده و همان رویه‌ی ذهنیتی و سیاسی را در پیش گرفته است. ترکیه کشوری است که بیش از هر جای دیگری شاهد این وضعیت هستیم. بدون شک حاکمیت فاشیست- جانی و استعمارگر آ.ک.پ/م.ه.پ از نیروهای اساسی است که حملات خود علیه خلق‌های فرودست، جوامع و زحمت‌کشان را به شیوه‌ی کثیف جنگ ویژه ادامه می‌دهد. رژیم فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ با کمک مزدوران و همدستانش به باکور، روژاوا و باشور کوردستان، مخمور، شنگال، مناطق حفاظتی مدیا، لیبی و سوریه حمله‌ور شده است و در تلاش است تا اینچنین مبارزه جنبش آزادیخواهی ملت کوردستان، جنبش دمکراتیک و انقلابی ترکیه و خاورمیانه را سرکوب نموده و بر عمر خود بیفزاید. از اینرو باید به مناسبت یکم ماه مه مبارزه دمکراتیک و آزادیخواهانه ۵٠ ساله‌ای که با سینان، ماهیر، دنیز، ابراهیم آغاز شده و با رهبر آپو، هاکی کارر و کمال پیر-ها به امروز رسیده‌ است نیرومندتر از هر زمانی به پیش برده شود. اینگونه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ به زباله‌دانی تاریخ خواهد افتاد و نقش تاریخی بزرگی را در تداوم انقلاب دمکراتیک و آزادیخواهانه خلق کوردستان، خلق‌های ترکیه، خاورمیانه و عموم بشریت ایفا خواهد کرد.

همچنانکه رژیم ترکیه قلعه مستحکم سیستم سرمایه‌داری است، سیستم حصر و شکنجه امرالی نیز مستحکمترین قلعه در ترکیه است. سیستم شکنجه و حصری که در امرالی بر رهبر آپو تحمیل می‌شود با تکیه بر ویروس کرونا به سیستم شکنجه و حصر زنان، زحمت‌کشان، خلق‌ها و فرودستان مبدل شده است. تمامی جامعه را در خانه‌ها به اسارت گرفته و کوردستان و ترکیه را به زندان مبدل کرده است. رژیم با این حربه درصدد تداوم حاکمیت خود بر حیات جامعه است. برای ایجاد رعب و وحشت در میان جامعه به هر حربه‌ای متوسل می‌شود. با اینهمه خلقمان، زحمت‌کشان و فرودستان نیک می‌دانند که هراس از نیروهای اقتدارطلب دستاوردی به همراه نخواهد داشت.

ما می‌توانیم دمکراتیزه نمودن ترکیه، خاورمیانه و جهان را محقق کنیم

اگر ٢٢ سال مقاومت بدون وقفه رهبر آپو علیه سیستم حصر و شکنجه امرالی که با اراده و درک والای آزادیخواهی میسر شده است را نیک دریابیم، در این راه ایستادگی جای گیریم و در برابر سیاست و ذهنیت فاشیستی که با توسل به کروناویروس درصد تسلیم جامعه است را نابود کنیم، آنگاه می‌توانیم به هدف خود که آزادی کوردستان و دمکراتیزه کردن ترکیه، خاورمیانه و جهان است دست یابیم.

نیروهای گریلایی ما در این راستا علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ با قهرمانی می‌جنگند، انتقام‌های بزرگی می‌گیرند و ضربات مرگباری را بر دشمن وارد می‌کنند. خلقمان، نیروهای دمکراتیک ترکیه و خاورمیانه علیه هرگونه حمله‌ای در اوج قهرمانی مقاومت کرده و با اراده‌ای عظیم برای تحقق آرمان‌هایشان ایستادگی می‌کنند. یکم ماه مه برای انتقامگیری و تداوم راه آزادیخواهی و کسب نتیجه مطلوب به معنی آغاز مرحله‌ی تازه‌ای از مبارزه است.

بر این مبنا یکبار دیگر یاد و خاطره شهیدان یکم ماه مه را گرامی می‌داریم. یکم ماه مه را نخست به رهبر آپو، به تمامی رفقا، به خلق وطن‌دوستمان و زحمت‌کشان جهان تبریک می‌گوییم. خلقمان و نیروهای دمکراتیک- انقلابی را فرامی‌خوانیم که در تمامی عرصه‌ها بیرق یکم ماه مه را به اهتزاز درآورند و به شیوه‌ای فعال و با ابتکارهای تازه در جشن‌های ١ ماه مه شرکت کنند. جشن ١ ماه مه و مبارزه ما علیه حصر، توطئه و نابودی را با هم درآمیزند و هر عرصه‌ای را به میدان مبارزه، همبستگی و اتحاد مبدل کنند."