"حصر جنایتی ضد بشری است"

مراد مَلَت رئیس جمعیت حقوق بشر (ای‌هادَ) شعبه شهر وان اعلام کرد، حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، جنایتی ضد بشری است.

مراد ملت رئیس شاخه‌ی شهر وان جمعیت حقوق بشر، نارضایتی خود به حصر اوجالان را اعلام کرد.

ملت اعلام کرد، حصر جنایتی بزرگ علیه انسان است و در قانون، معیارهای اجتماعی و قانونی جای نمی‌گیرد.

ملت همچنین گفت، عملی ضد بشری در ترکیه علیه بشریت انجام می‌شود و یادآور شد که حصر عبدالله اوجالان روز به روز سنگینتر می‌شود.

ملت همچنین گفت، حصر آقای اوجالان فقط حصر یک تن نیست. جنایتی بزرگ است چون همه به نظرات اوجالان نیاز دارند و او را دوست دارند. هم زمان حصر نوعی از شکنجه می‌باشد.

"هیچ بهانه‌ی قانونی ای ندارد"

ملت یادآورشد که آنها بسیاری مواقع به زیانهای حصر که به دمکراسی در ترکیه وارد می‌کند، اشاره کرده‌اند و خواستار پایان دادن به آن شد و گفت، "حصر آقای اوجالان بر اساس هیچ قانونی نیست و هدف سیاسی حکومت پشت آن است و برای منافع فردی انجام می‌شود. حصر اوجالان حصر جامعه است."

ملت همچنین اعلام کرد، میان سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ دیده شد که هم ترکیه و هم خاورمیانه تا چه حد به نظرا اوجالان نیاز دارند. او گفت، "مشخص شد سخنان و نظرات اوجالان تا چه حدی بر صلح و آشتی در ترکیه و خاورمیانه موثر است. اما قدرت سیاسی دیدارها با اوجالان را متوقف کرد و می‌خواهد ارتباط میان اوجالان و جامعه را از بین ببرد."

"حصر جنایتی ضد بشری است"

ملت در ادامه گفت، در حال حاضر در چهارگوشه‌ی ترکیه جنگ سرد داخلی و منازعه ادامه دارد. در این شرایط صلح و آشتی نیاز همگان است. برای آنکه ترکیه دوباره نو، پیشرفته و دمکراتیک شود و صلح و آشتی ایجاد شود، دیدارها با اوجالان ضروری می‌باشد. جنگهای خارجی ترکیه نه آشتی ونه دمکراسی را برای ترکیه به ارمغان نمی‌آورد. تا دیدارها بیشتر عقب بیفتند، افراد بیشتری کشته می‌شوند. ما یک بار دیگر اعلام می‌کنیم، حصر جنایتی ضد بشری است.

ما دیدیم که حصر فیزیکی ممکن است انجام شود اما حصر روحی و احساسی هرگز قابل قبول نیست. برای آنکه در ترکیه و خاورمیانه آشتی و صلح ایجاد شود، باید به حصر آقای اوجالان پایان داده شود و دیدارها با او یک بار دیگر آغاز شود.