حمله ارتش ترکیه به روستائیان در کوهستان شکیف منطقه لولان

روستائیان کورد که در حال جمع‌آوری گیاه در دامنه کوهستان شکیف منطقه لولان واقع در باشور کوردستان بودند هدف حملات توپخانه‌ای ارتش ترک قرار گرفتند. گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن یک روستایی است.

به گفته‌ی منابع آگاه محلی در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز، دولت اشغالگر ترک یکبار دیگر غیرنظامیان باشور کوردستان را هدف حمله قرار داده است.

صبح امروز روستائیانی که برای جمع‌آوری گیاه به دامنه کوهستان شکیف رفته بودند آماج حملات توپخانه‌ای ارتش ترک قرار گرفتند.

اعلام شد که تعداد زیادی از اهالی روستاهای این منطقه برای خارج کردن زخمی‌ها با سردادن شعارهایی علیه دولت ترکیه به سوی منطقه در حرکتند.

در هفته‌های گذشته دولت ترکیه پیاپی غیرنظامیان کورد را هدف قرار داده است. روز ٢۶ ژوئیه هواپیماهای ارتش اشغالگر ترک در نزدیکی روستای حسن‌پیر منطقه بامرنی از توابع آمیدی دو خودرو را بمباران کردند و دو شهروند کورد را به شهادت رساندند.

روز ٢٢ ژوئیه نهاد 'تیم‌های آشتی‌خواه مسیحیان (سی‌پی‌تی)' در نشستی مطبوعاتی در شهر سلیمانیه اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش ترک به هفتانین در ١۵ ژوئن تا ٢٢ ژوئیه حداقل ٧ غیرنظامی جان باخته‌اند. از آغاز سال جاری میلادی نیز ١۵ غیرنظامی در حملات ترکیه به قتل رسیده‌اند. به این ترتیب از ١۵ ژوئن تا امروز ٩ غیرنظامی کورد از سوی دولت ترکیه به قتل رسیده‌اند.

این سازمان در ادامه نشست مطبوعاتی اعلام کرد که از آگوست ٢٠١۵ تا ٢٢ ژوئیه ٢٠٢٠ در حملات ارتش ترکیه به جنوب کوردستان ٨۵ غیرنظامی جانباخته و ٩۵ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.