حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه- ششمین روز

خلقهای شمال و شرق سوريه به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن ادامه می‌دهند

23:31

ق.س.د خودرو زرهی اشغالگران را در سریکانی منهدم کرد

مبارازان نیروهای سوریه دمکراتیک در بخش روژاوای سریکانی علیه سربازان دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات خودرو زرهی ارتش ترک منهدم شد و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند. 

23:27

در انفجار مین جاسازی شده در محله عروس شهر گریسپی چهار تبهکار کشته شدند.

23:26

مبارزان ق.س.د: تنها راه رهایی، مقاومت است


 

20:42

ق.س.د: در ٢۴ ساعت ٧٨ تبهکار کشته شدند

ق.س.د اعلام کرده است که در نتیجه جنگی که تمام مناطق مرزی با ترکیه در جریان است از دیشب تا غروب امروز ٧٨ سرباز ترکیه و تبهکاران وابسته به آنکارا کشته شده‌اند. در مبارزه با اشغالگران ٢٠ مبارز ق.س.د و ١۵ غیرنظامی به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

14:57

 

13:43

در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش به سریکانی ٨ شهروند از جمله چند کودک زخمی شدند.

 

11:58

مقاومت سریکانی در ششمین روز حمله اشغالگران

 

11:54

یگانهای مدافع زنان(ی.پ.ژ) در سریکانی سربازان رژیم اشغالگر ترک و تبهکارانش را با اسلحه‌ی سنگین هدف قرار داد. گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن تعداد زیادی از اشغالگران است.

 

11:51

محمد حسن رشو خبرنگار تلویزیون سترک تی‌وی در سریکانی در نتیجه حمله دولت اشغالگر ترک به شهادت رسید.

 

11:31

مقاومت سریکانی: این جنگ بود و نبود ماست

مبارزانی که در سریکاتی علیه اشغالکری دولت ترکیه مقاومتی بی‌نظیر انجام می‌دهند گفتند، این جنگ، جنگ بود و نبود ماست و از همه‌ی کوردها خواستند که به پا خیزند و به مقاومت بپیوندند.
 

 

10:44

ک.ج.ک:  "انقلابیون روژاوا و خلقهای شمال و شرق سوریه، قهرمانانه مبارزه می‌کنند تا خلق‌های جهان از این مقاومت حمایت کنند. این مقاومت نیز باورمندانه ادامه خواهد یافت. همان‌گونه که سخنگوی ق.س.د گفته است: دولت اشغالگر ترک و توطئه‌گران تصمیم به این جنگ گرفته‌اند، اما خلق‌های شمال و شرق سوریه به آن پایان خواهند داد، خلق‌های شمال و شرق سوریه با مقاومت خود برای بنیاد نهادن زندگی نو و دمکراتیک نقش تاریخی خود را ایفا خواهند کرد و تا اخراج اشغالگران مقاومت ادامه خواهد داشت."

08:00

حزب کارگران کوردستان: سریعا نیازمند برگزاری کنگره ملی هستیم

حرب کارگران کوردستان با انتشار بیانیهای اعلام نمود که اگر کوردها به اتحاد دست نیافته و نتوانند همگام و همراه با یکدیگر به مبارزه دست بزنند، نمی‌توانند دستاوردهای خود را حفظ کنند، در این رابطه حزب کارگران کوردستان اعلام کرد که سریعا نیازمند برگزاری کنگره ملی هستیم تا نیروهای سیاسی، احزاب و جامعه دمکراتیک و سازمانها حول یکدیگر جمع شوند.