خاکسپاری دختر ۱۱ ساله‌ی ایلامی در نزدیکی خانه‌ی فقیرانه‌اش

پدر زینب علی‌رغم آنکه فقط ۴۱ سال سن دارد اما به دلیل معلولیت از کار افتاده شده و توانایی کار کردن ندارد. این خانواده در یک خانه‌ی محقر ۵۰ متری زندگی می‌کنند.

در فروردین ماه امسال یک دختر ۱۱ ساله‌ی ایلامی با نام زینب به دلیل فقر اقتصادی خانواده‌اش و وضعیت بسیار بد اقتصادی آنها دست به خودکشی زد و با حلق آویز کردن خود به زندگیش پایان داد.

پس از مرگ زینب هیچ کس به یاری این خانواده نشتافت و خانواده‌اش به دلیل ناتوانی از خرید قبر مجبور شدند پیکر دختر خردسالشان را در ۲۰۰ متری خانه‌شان دفن کنند.

پدر زینب علی‌رغم آنکه فقط ۴۱ سال سن دارد اما به دلیل معلولیت از کار افتاده شده و توانایی کار کردن ندارد. این خانواده در یک خانه‌ی محقر ۵۰ متری زندگی می‌کنند.

سلام امینی نماینده‌ی ایلام در مجلس ایران در این رابطه گفت، "پس از خودکشی دختر ۱۱ ساله ایلامی، کسی به کمک این خانواده فقیر نیامد، متاسفانه این خانواده به علت فقر اقتصادی فرزند خود را در فاصله ۲۰۰ متری منزل‌شان دفن کرده‌اند و این نشان می‌دهد این خانواده به‌شدت با مشکل اقتصادی مواجهند و توانایی خرید قبر نداشتند".

امینی در ادامه گفت، "کودکان ایلامی زمانی که مشاهده می‌کنند در خانواده آن‌ها حداقل امکانات حیاتی هم وجود ندارد و سخت‌ترین شرایط ممکن بر زندگی آن‌ها حاکم است، چاره‌ای جز خودکشی برای‌شان باقی نمی‌ماند. وضعیت اقتصادی اسفناک این خانواده‌ها منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود."

وی افزود، "کودکان در دوره‌ای از زندگی هستند که به داشته‌های اطرافیان نگاه می‌کنند و فقر و نداری برای آن‌ها به شدت اذیت‌کننده است."

وی با اشاره به رتبه‌ی اول استان ایلام در خودکشی گفت، "پس از جنگ ایران و عراق، استان ایلام به رتبه نخست خودکشی در کشور رسید. برخی از این خودکشی‌ها به قدری اسفناک هستند و در آنها از روش‌های بسیار دردناکی استفاده می‌شود که حتی قابل بازگویی نیست."

زینب ساکن روستای گلدره در دهستان زردلان واقع در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول بود. منطقه‌ای که زینب در آن زندگی می‌کرد جزء محروم‌ترین مناطق ایلام و ایران است. این منطقه فاقد خط تلفن ثابت، تلفن همراه، آنتن تلویزیون، خانه‌ی بهداشت و حتی راه مناسب است.

استان ایلام در روژهلات کوردستان جزء محرومترین مناطق ایران است و بیکاری در این استان در اوج قرار دارد.

رژیم ایران با سیاست فقیر نگه داشتن خلق‌های غیر فارس و گسترش محرومیت و بیکاری، استان ایلام را به یکی از محروم‌ترین و فقیرترین استان‌های ایلام تبدیل کرده است.

بیکاری و فقر و محرومیت گسترده سبب کاهش امید به زندگی در میان جوانان شده و استان ایلام رتبه‌ی اول خودکشی در سرتاسر ایران را دارد.