"خبر تصرف هولیر فقط نقشه‌ی مراکز جنگ دولت ترکیه است"

کمیته‌ی دیپلماسی پ.ک.ک با انتشار بیانیه‌ای در مورد تبلیغات پارت دمکرات کوردستان پ.د.ک، مبنی بر اینکه مبارزه و مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران «به کورد آسیب می‌زند»، این ادعای پ.د.ک را فریبکاری خواند.

کمیته روابط دیپلماتیک حزب کارگران کوردستان در پاسخ به بیانیه‌ی وزیر خارجه‌ی ترکیه که مدعی شده بود 'پ.ک.ک می‌خواهد هولیر را تصرف کند'، اعلام کرد؛"هولیر پایتخت باشور کوردستان است. سلیمانیه نیز دومین کلانشهر... پیش کشیدن موضعی مانند تصرف هولیر ، فقط در مراکز جنگ ویژه ی دولت ترکیه میتواند وجود داشته باشد. هدف ما پایان دادن به اشغالگری ترکیه در کوردستان و اخراج آنها و آزاد کردن کوردستان است."

پ.ک.ک این حق را دارد که در سرتاسر کوردستان مبارزه کند

بیانیه‌ی کمیته ی دیپلماسی پ.ک.ک به شرح زیر میباشد:

"حملات اشغالگرانه‌ی جمهوری ترکیه که از ۱۶ ژوئن به منطقه‌ی هفتانین باشور کوردستان و مناطق حفاظت شده‌ی مدیا آغاز شده است، تاکنون ادامه دارد. در افکار عمومی کوردستان و جهان همه می‌دانند که در پروسه‌ی اشغالگری، پ.د.ک به طور پنهانی با اشغالگری ترکیه همکاری و همراهی کرده است. پ.د.ک به بهانه‌ی حضور پ.ک.ک و گریلاهای آزادی می‌خواهد حملات اشغالگرانه و قتل‌عام دولت ترکیه به هفتانین، شنگال و مخمور را مشروع جلوه دهد و آنرا پیش ببرد. علت همه‌ی این بیانیه‌ها نیز این است که پشتیبانی‌ها و همکاریهایشان با اشغالگران را پنهان کنند.

پ.ک.ک و گریلاهای آزادی کوردستان حق این را دارند که در هر جای کوردستان مبارزه کنند.  پ.ک.ک نیرویی اشغالگر نیست و هرگز به اشغال کوردستان از جانب اشغالگران مشروعیت نداده است، هرگز اشغالگری را نپذیرفته است، بلکه همیشه علیه اشغالگران مبارزه و مقاومت کرده است.

همانطور که حق همه‌ی سازمان‌های دیگر کوردستان است که در هر چهار بخش کوردستان سازمان خود را تشکیل دهند و مبارزه کنند، پ.ک.ک نیز این حق را دارد. همچنین پ.ک.ک در مبارزات آزادسازی کوردستان مقاومت را روشی مهم می‌داند. همچنین همراه با طیف مقاومت سیاسی و پولتیک، جامعه و دیپلماسی، مقاومت نظامی گریلا نیز از راه‌های مبارزه است. مقاومت و مبارزات گریلا در آزادسازی کوردستان بدون شک بسیار حائز اهمیت و مهم است.

باید فریبکاری و سیاه‌نمایی علیه دیگر احزاب را رد کنیم

همچنین واضح است که اشتباه دانستن مبارزات مسلحانه و مبارزه علیه این اشغالگری، که پ.د.ک برای آن تبلیغ می‌کند و می‌گوید، این مقاومت به دستاوردها کوردها آسیب می‌زند، بدون شک این گفته‌هایش فریبکاری، تبلیغات و شایعه‌پراکنی کذب است. پ.ک.ک و گریلا ضامن همه‌ی دستاوردهای کوردها هستند. برای آنکه همکاری و توافقات خود برای تضعیف پ.ک.ک را پنهان کنند، این سخنان را به زبان می‌آورند و تبلیغ می‌کنند. پ.د.ک چندین سال علیه اشغالگری مبارزه کرده است. اگر پ.د.ک امروز مقاومت و مبارزات پیشمرگایتی را اشتباه می‌داند، باید آنرا آشکار کند.

اگر اینگونه نیست و مبارزات چندین ساله‌ی پیشمرگه‌ها را درست می‌داند، باید امروز نیز سیاست دروغ و فریب و تلاش برای زشت جلوه دادن چهره‌ی گریلا را کنار بگذارد. زمانی که داعش ‌به دستاوردهای باشور کوردستان حمله کرد، زمانی که به شنگال و مخمور حمله کرد، آنهایی که از گریلا درخواست کمک و مبارزه کردند، امروز نمی‌توانند بگویند که مقاومت و مبارزه‌ی گریلا با دولت ترکیه اشتباه است. مبارزات سیاسی و پدیده مدیران نیازمند افرادی جدی است، ارزیابی‌های یکدیگر را نفی نکنند و لازم است همدیگر را تقویت کنند. این یک مسئولیت مداوم را فرض می‌کند، اما زمانی که بر اساس زمان و نوع ارتباطات، حرف‌های گذشته‌ی خود را رد کنند، آنگاه باید از این افراد پرسید که چرا این کار را می‌کنند.

اشغال هولیر فقط نقشه‌ی ترکیه است

سخنان مولود چاوش اغلو وزیر امور خارجه‌ی فاشیست ترکیه که گفته بود "پ.ک.ک می‌خواهد هولیر را تصرف کند"، نشان دهنده‌ی درماندگی آنها در برابر گریلا است، بنابراین، چنین سخنانی را به زبان می‌آورند. گریلا حزبی کوردستانی است و در همه‌ی مناطق کوردستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هولیر پایتخت باشور کوردستان است و سلیمانیه دومین کلانشهر آن است. هم آن شهر و هم خلقمان در باشور کوردستان، به گریلاهای پ.ک.ک و مبارزاتشان و هوادارانشان احترام بسیاری می‌گذارند. پ.ک.ک عهد بسته است، که از خلق کوردستان در همه‌ی مناطق محافظت کند و آنرا وظیفه و مسئولیت خود بداند. به همین دلیل اشغال هولیر فقط در نقشه‌های جنگ ویژه‌ی ترکیه وجود دارد. هدف ما به عنوان پ.ک.ک این است که به اشغالگری ترکیه در کوردستان پایان دهیم و کوردستان را آزاد کنیم. این بازی جمهوری ترکیه از هم اکنون خنثی شده و پیش از هر جایی در هولیر و سلیمانیه محکوم شده است.

بر این اساس و در همین چهارچوب، از همه‌ی احزاب سیاسی کورد و خلقمان می‌خواهیم که علیه دولت فاشیست ترکیه و علیه همه‌ی آنانی که آشکارا و پنهانی با دشمنان کورد همکاری می‌کنند، واکنش نشان دهند."