خلق کورد طی مراسمی باشکوه شهید مظلوم را به خاک سپردند

عصر دیروز دوشنبه خلق کرکوک طی مراسمی به استقبال پیکر شهید مظلوم (ابراهیم حبیب) رفته و پس از اقامه‌ی نماز، پیکر پاک این شهید را در قبرستان رحیم آوا به خاک سپردند

   شهید ابراهیم حبیب با اسم کد مظلوم دوغان، جوانی اهل شهر کرکوک است که در سال ۲۰۱۷ به صفوف گریلا پیوست. پس از آنکه روژاوای کوردستان تحت حمله‌ی اشغالگران ترک و تبهکارانشان قرار گرفت، رفیق مظلوم به همراه گروهی از رفقایش به روژاوای کوردستان رفتند.

   در جنگی دشوار در مقابل تبهکاران دولت ترکیه و در مقاومتی قهرمانانه، شهید مظلوم در گریسپی به کاروان شهدا پیوست و شهید شد. دیروز نیز طی مراسمی باشکوه پیکر شهید به خاک سپرده شد.

​​​​​​​   در این مراسم چندین پیام توسط خانواده‌ی شهید و کسانی که در مراسم شرکت کرده بودند، قرائت شد. پس از یک دقیقه سکوت برای ارج نهادن تمام شهدا، از طرف کمیته‌ی شهدا چنور محمد گفت: "این اولین شهید ما نیست و آخرین هم نخواهد بود. ما در راه وطنمان خون می‌دهیم و جانمان را می‌بخشیم. کورد در طول تاریخ شهید داده و قربانی شده است. به همین دلیل ما با شهادت فرزندمان سرافرازیم."

​​​​​​​   همچنین نجیبه عمر از طرف سازمان زنان گفت: "امروز ما یک مبارز، یک قهرمان را به خاک می‌سپاریم. باید همه بدانیم رفیق مظلوم دوغان بر اساس فکر و فلسفه‌ی رهبر آپو و بر اساس اتحاد خلق کورد اسلحه‌ی آزادی را به دوش کشید و با شجاعت با دشمن روبه رو شد."

​​​​​​​   سیپان مولود عموی شهید مظلوم دوغان از طرف خانواده‌ی شهید اعلام کرد: "ما امروز مفتخریم که خلقمان از شهیدمان صیانت به عمل می‌آورد. ما به شما اطمینان می‌دهیم که سایر فرزندانمان را به این خاک می‌بخشیم و هر جایی که لازم باشد از آنها حمایت می‌کنیم."

​​​​​​​   ماموستا سامان سنگاوی نیز از طرف ماموستایان آیینی در مورد شهادت رفیق مظلوم دوغان گفت: "هر کسی در راه دفاع از خاکش کشته شود شهید است. این جوان نیز در راه خاک و میهنش شهید شده است. به همین دلیل پاداش بزرگی خواهد گرفت. از خلق کورد می‌خواهم روح ملی و اتحاد خود را حفظ کنند و با دولتهای اشغالگر منطقه بجنگند."

​​​​​​​   پس از پایان سخنان همه یک صدا عهد خود را با شهدا تکرار کرده و شهید مظلوم را به خاک سپردند. روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز مراسم ترحیم شهید در شهر کرکوک برگزار می‌شود.