داغ: ما می‌مانیم، رژیم آ.ک.پ رفتنی است

درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ آمَد با اشاره به دستاورها و شیوه‌ی فعالیت‌های ه.د.پ گفت که با وجود قتل‌عام سیاسی اما این حزب در مقابل رژیم سر تسلیم فرود نخواهد آورد. داغ افزود:"آ.ک.پ رفتنیست، ما اینجا می‌مانیم."

درسیم داغ پارلمانتار شهر آمَد حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) به شکست سیاست‌ سرکوبگرانه رژیم آ.ک.پ/م.ه.پ علیه ه.د.پ اشاره کرده و از تداوم مبارزه این حزب در مصاف با فاشیسم سخن گفت.

پارلمانتار ه.د.پ شهر آمد در گفتگو با خبرگزاری فرات از بازداشت روزانه دهها تن از اعضا و هواداران این حزب توسط رژیم ترکیه خبر داد.

درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ در آغاز سخنان خویش با اشاره به تصمیم رژیم ترکیه در سال ٢٠١۴ مبنی بر اعلان جنگ علیه ملت کورد گفت:"سال ٢٠١۵ فشار و سرکوب علیه حزبمان را از سر گرفتند. پیشتر با بازداشت اعضا سعی داشتند حزب را منفعل کنند اما امروز ه.د.پ در هر کدام از شهرها فعالیت بیشتری داشته باشد بازداشت و حبس اعضای آن بیشتر است. در تمامی ترکیه نقض حقوق بشر در بیشترین سطح ادامه دارد. حملات علیه حزب ما به خوبی گویای این واقعیت است. هر روز صدها عضو ما را دستگیر کرده و آنان را مورد بازجویی قرار می‌دهند. رژیم حاکم در مقابل جنبش ازادیخواهی کوردها حمله‌ای سرتاسری را در پیش گرفته‌ است. هدف هم ایجاد انشقاق میان ه.د.پ و خلق است. ولی این سیاست به جایی نمی‌رسد. زیرا ه.د.پ خودِ خلق است و نمی‌توانند خلق را از ه.د.پ دور کنند. از سوی دیگر قتل‌عام سیاسی و فرهنگی بر کوردها اعمال می‌گردد و می‌خواهند کوردها را مجبور به تسلیم شدن کنند. حکومت نه تنها علیه کوردها بلکه به تمام مخالفانش حمله می‌کند. به دلیل اینکه ه.د.پ تمامی بیشتر نیروهای مخالف را گردهم آورده تمامی حملات متوجه ه.د.پ است. این یک واقعیت است که ه.د.پ تنها نیروی مخالف اقتدار است. به همین دلیل ه.د.پ هدف حملات قرار می‌گیرد."

هر اندازه تحت فشار قرار گیرد حملات علیه مخالفان را تشدید می‌کنند

داغ افزود که به دلیل سیاست‌های آ.ک.پ در کوردستان و ترکیه خشونت علیه زنان بشدت گسترش یافته و افزود:"حمله علیه جوانان کورد با مرور زمان افزایش می‌یابند. شاید امروز ه.د.پ آماج حمله باشد اما تمامی بخش‌های جامعه از این حملات نصیب می‌برند. ائتلاف فاشیستی دو حزب آ.ک.پ و م.ه.پ خواهان لاپوشانی بحران‌ها و بن‌بست موجود در ترکیه هستند و به این منظور ه.د.پ را بهانه نشان می‌دهند. حملات به شمال و شرق سوریه هم تداوم همین فشارها و زورگویی‌هاست. البته جامعه بشدت از رژیم آ.ک.پ عصبانیست و آ.ک.پ هم نخواهد توانست در برابر این خشم عمومی سرپا بماند. این رژیم آنقدر ناتوان شده که حتی تاب فعالیت کوچک گروهی زن را هم ندارد. اما زنان در هر عرصه‌‌ای با اتحاد خویش علیه زورگویی مقاومت می‌کنند. بنگرید جوانان اعضای مجلس حزبمان را تنها به دلیل توزیع بیانیه‌های رسمی بازداشت کرده‌ و به حبس محکوم نمودند. رژیم در موضع ضعف قرار گرفته و به مخالفان خود می‌تازد."

سازماندهی را در تمامی عرصه‌ها تقویت می‌کنیم

درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ آمد در ادامه خاطرنشان کرد که رژیم حاکم بر ترکیه در تلاش غیرقانونی کردن فعالیت‌های ه.د.پ است و افزود:"در کوردستان به دلیل اینکه حزب آ.ک.پ تنها یک حزب شابلونی است درصدد ضربه‌زدن به ه.د.پ می‌باشد. در ترکیه هم همچنانکه همه می‌دانیم با سیاست و رویکردهای سابق نمی‌تواند به حاکمیت خود ادامه دهد. انسان‌ها تغییر کرده و مرحله هم تغییر کرده است. اما باید بخاطرداشته باشیم که ما میراثدار یک خطمشی هستیم و آنهم خط اورهان دوغان و ودات آیدین است. ما چنان حزبی هستیم که هیچگاه در مقابل فشار و ستم سر تسلیم خم نمی‌كنیم. آ.ک.پ رفتنی است آنکه مقاومت می‌کند خواهد ماند. با تهدید و حبس تحت هیچ شرایطی پا پس نخوهیم گذاشت، بلکه برعکس ما سازماندهی خود را در تمامی عرصه‌ها تقویت خواهیم کرد. همیشه روی چرکین آنان را به خلق و افکار عمومی نشان می‌دهیم."