در صورتیکه کورد متحد شود می‌تواند واجد موقعیت سیاسی شود

محمد امین کارداش دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ترکیه از تمامی نیروهای کورد درخواست نمود که به هر نحو ممکن در مقابل حملات ترکیه، آشتی داخلی خود را تقویت کرده و در این باره اظهار داشت: در صورتیکه کورد متحد شود می‌تواند واجد موقعیت سیاسی شود.

محم امین کارداش دبیرکل حزب دمکرات کوردستان ترکیه پ.د.ک-ت حملات ترکیه به منطقه فدرال کوردستان را محکوم کرده و از تمامی نیروهای کورد درخواست نمود که با اتکا به نیروی خود، موضع خود را در این رابطه مشخص کنند.

محمد امین کارداش در خصوص حملات ترکیه، اظهار داشت که این حملات غیر مشروع بوده و ناقض حقوق بشر هستند، وارد بخش‌های دیگری می‌شوند که در ان از حق حاکمیت برخوردار نیستند. هیچ کس این حملات را نمی‌تواند بپذیرد. ترکیه با این حملات اتحاد کوردی را هدف قرار می‌دهد. ترکیه، ایران و عراق و سوریه نمی‌خواهند که خلق کورد صفوف خود را منسجم کرده و به اتحاد دست یابد. زمانی که نوبت به مسئله کورد می‌رسد، هر چهار کشور در مقابل کورد متحد شده و به کوردها حمله می‌کنند. لازم است که خلق کورد موضع خود را در این رابطه نشان دهد. در مقابل حملات، آشتی و تحقق اتحاد کوردی بهترین پاسخ است. لازم است که پیش از هر چیز نیروها و سازمان‌های خلق کورد با یکدگر همراه و همگام باشند. کورد با به نیروی خود متکی باشد.

هدف ترکیه نابودی تمامیت خلق کورد است

کارداش در رابطه با اهداف دولت ترکیه نیز اظهار داشت که ترکیه به دلیل اینکه خواهان اتحاد خلق کورد نیست شورای میهنی کورد را مورد هدف قرار می‌دهد. وی در ادامه افزود: ترکیه نه فقط  اَ.ن.ک.س بلکه تمامی خلق کورد را آماج حمله قرار می‌دهد. خواهان اتحاد کوردی نیست. به همین دلیل لازم است که خلق کورد در روژآوا، شمال و جنوب و روژهلات کوردستان به اتحاد خود دست یابد. در اینصورت است که جهان نیز موجودیت خلق کورد را به رسمیت شناخته و به آرمان کورد مشروعیت می‌دهد. در روژآوا گام‌هایی برداشته شده است، تمامی کوردها از این تلاشها حمایت کرده و به آن مفتخر هستند. لازم بود این گام‌ها زودتر برداشته می‌شدند و در چنین صورتی اکنون کورد واجد موقعیت سیاسی خود بود. اما اکنون نیز دیر نیست. ما براین باوریم که خلق کورد در نهایت به پیروزی دست می‌یابد و خبرهای خوشی از روژآوا  به گوش می‌رسند.

کارداش در پایان سخنان خود خواستار گسترش اقدامات و فعالیتهای دمکراتیک در ترکیه شده و اظهار داشت: حضور مبارزان و قیام کنندگان غیرنظامی، دمکراتیک در عرصه سیاسی لازم است. اگر نیروهای کورد در شمال کوردستان صلح و آشتی در میان خود را تداوم بخشند، می‌توانند دمکراسی را نیز تقویت کنند.