درخواست حمایت برای حزب دمکراتیک خلق‌ها از حکومت انگلستان

ابتکار عمل حمایت از کوردستان از حکومت انکلستان در خواست نموده است که سریعا حکومت ترکیه را به دلیل حملت مستقیم به دمکراسی محکوم کرده و از ترکیه درخواست نماید که زندانیان سیاسی را آزاد نماید.

ابتکار عمل حمایت از کوردستان در انگلستان، زندانی شدن لیلا گوون ریاست مشترک کنگره خلق و نماینده خلق آمد، موسی فارس‌اُغلولاری را نیز محکوم کرده و بیانیه‌ای را برای حمایت از این دو منتشر نمود. این ابتکار عمل اعلام کرده است که دمکراسی در ترکیه در معرض نابودی قرار داشته و در ادامه می‌افزاید: پنجشنبه شب، کودتایی علیه دمکراسی به وقوع پیوسته و قتلعام سیاسی دیگری علیه کورد، در تاریخ به وقوع پیوست. متهم کردن لیلا گوون و موسی فارس‌اغلولاری به تروریسم برای ترکیه نشانی از قدم گذاشتن در مسیر دیکتاتوری محسوب می‌شود.

موضگیری حزب دمکراتیک خلق‌ها به عنوان تهدید مشاهده می‌شود

در ادامه این بیانیه، ابتکار عمل خاطرنشان می‌سازد که در ترکیه، حزب دمکراتیک خلق‌ها برای سندیکالیستها، سوسیالیستها، طرفداران محیط زیست، فعالان حقوق زنان، کورد، چرکس، علوی، ارمنی و ترک‌ها به گامی واقعی برای دست‌یابی دمکراسی تبدیل شده است. اما این واکنش گسترده را حکومت توتالیتر اردوغان به عنوان تهدید و خطری برای آینده خود می‌بیند. در سال ۲۰۱۵ نیز با ورود نخستین نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، آ.ک.پ حاکمیت مطلق خود را در پارلمان از دست داد. هم اکنون روسای مشترک این حزب، فیگن یوکسکداغ و صلاح الدین دمیرتاش و بیش از ۱۵ هزار نماینده و عضو و مدیر و رهبر و شهردار این حزب در زندان هستند.

انگلستان نقش کلید را ایفا می‌کند

ابتکار عمل خاطرنشان می‌سازد که با بحثهای انجام شده در رابطه با انتخابات پیش از موعد، عملیات پلیس علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها افزایش یافته و در رابطه با فشارهای وارد آمده بر حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز می‌افزاید: از ۶۵ شهرداری، ۴۵ شهرداری توسط قیمها و گماشتگان دولتی غصب شده است. برای ۶ شهردار شهردار مشترک به این دلیل که مشمول حکم حکومتی اردوغان می‌شدند اعتبارنامه صادر نشد. طبق اطلاعات بدست آمده ۲۱ شهردار عضو این حزب دستگیر و زندانی شده‌اند. و در این رابطه انگلستان با ارائه حمایتهای نظامی و سیاسی از ترکیه، مشروعیت بخشیدن به حمله به دمکراسی نقشی کلید ایفا می‌کند. مقاومت زندگی است. ما از حزب دمکراتیک خلق‌ها در ترکیه که برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کند حمایت می‌کنیم.

درخواستهای ابتکار عمل از دولت انگلستان:

- پایان دادن به ارتباطات عادی خود با ترکیه

- خاتمه فروش سلاح از سوی انگلستان به ترکیه

- اعمال فشار سیاسی بر اردوغان و محکومیت مخالفته با اپوزیسیون سیاسی در ترکیه

- درخواست از حکومت انگلستان مبنی بر انتشار اعلامیه‌ای سریع نسبت به آزادی تمامی زندانیان سیاسی

- درخواست ارسال پیامی سریع از سوی حزب کارگر بریتانیا به حزب دمکراتیک خلق‌ها و فشار بر حکومت.