درخواست خانواده زندانی سیاسی جانباخته اهل عفرین اشغالی

رژیم ترکیه مدعی شده است که امیر خلیل، زندانی سیاسی کورد اهل عفرین در زندان گروه E البستان به سبب ابتلا به کووید-١٩ جانباخته است.

اعضای خانواده امیر خلیل (۵٧ ساله) اهل عفرین که در زندان گروه E البستان استان مرعش در حبس بسر می‌برد پس از حمله رژیم اشغالگر ترکیه مجبور به ترکیه عفرین شده و در منطقه فافین کانتون شهبا مستقر شدند. آنان پس از دریافت خبر شهادت امیر خلیل در زندان خواستار بازگرداندن پیکر وی به شهبا هستند.

عدنال خلیل یکی از برادران امیر می‌گوید:"ما هنوز نمی‌دانیم که برادرم چگونه جان خود را از دست داده است. به ما کمک کنید جنازه برادرم را به اینجا بیاوریم."

عدنان خلیل می‌گوید که آنان پس اشغال عفرین توسط ارتش ترکیه ناچار به ترک زادگاه خود شده و در شهبا ساکن شده‌اند. به گفته عدنان، برادرش امیر ٢٨ سال زندانی بوده و افزود:"برادر من در سال ١٩٨٩ به پ.ک.ک پیوست، از سال ١٩٩٣ به مدت ٢٨ سال در زندان محبوس بود. اکنون مطلع شده‌ایم که در زندان درگذشته است. برادرم چگونه درگذشت؟ ما میخواهیم بدانیم چه بر سر برادرمان آمد. ما جنازه او را می‌خواهیم. برای آوردن جنازه برادرم درخواست کمک می‌کنیم. ما می‌خواهیم جنازه برادرمان را اینجا در نزدیکی خود به خاک بسپاریم."