دمیر: آنچه بر سر ما آوردند، دشمنی با کورد است

حمدین دمیر که در شهر ساکاریا مورد حمله‌ی نژادپرست‌های ترک قرار گرفته است گفت:" آنچه بر سر ما آوردند، دشمنی با کورد است. پیشتر نیز چنین اعمالی مرتکب شده بودند، این اعمال نژادپرستی خوانده می‌شود."

خانواده‌ی دمیر برای جمع آوری فندق از منطقه‌ی شمرخ مردین به شهر ساکاریا رفته بودند که در آنجا با حملات نژادپرستانه مواجه شدند. مردم سالهاست برای کارهای فصلی به شهرهای بزرگ ترکیه می‌روند.

به ما دشنام دادند و ما نپذیرفتیم

حمدین دمیر در مورد این رخداد نژادپرستانه با خبرگزاری فرات نیوز صحبت کرد و گفت، ۲۵ روز بود که در ساکاریا بودیم. دیروز ساعت ٠٩:۴٠ تعدادی ترک به ما حمله کردند. ۱۷ تن از اعضای خانواده‌ام و بستگانم به ساکاریا رفته بودند. به آنها فحش و ناسزا گفته بودند و آنها نیز نپذیرفته بودند. مالکان زمینها هم رنج فرزندانمان را می‌خورند هم به آنها بی‌احترامی می‌کنند. به همین دلیل فرزندانمان گفته بودند که دیگر کار نمی‌کنیم و می‌خواستند بازگردند که گروهی نژادپرست راه را بر آنها بسته بودند."

با تبر به ما حمله کردند

دمیر گفت، آنهایی که حمله کردند، کارفرمایان بودند که تعداد دیگری را نیز از روستاهای اطراف جمع کرده و با خود آورده بودند و راه را بر فرزندانمان بسته بودند. تعدادی از آنها تبر داشته و با تبر حمله کرده بودند. فرزندانمان گروه گروه به شمرخ بازگشته‌اند. یکی از جوانان ما به سختی مجروح شده است. امروز او را به بیمارستان بردیم. وضعیت جسمی و روحی یکی از دخترانمان هم بسیار بد است.

آنچه بر سر ما آوردند، دشمنی با کورد بود

دمیر در ادامه‌ی سخنانش گفت، ما میخواستیم امروز شکایت کنیم اما به دلیل وضعیت روحی نامناسب دخترمان آن را تا فردا صبح عقب انداختیم. آنچه بر سر ما آوردند دشمنی با کورد است. قبلا نیز اینگونه حملات را انجام داده بودند. آنها فقط به کوردها حمله می‌کنند. آیا تا به حال دیده‌اید چنین حملاتی به ترک‌ها انجام شود؟ نه. این نژادپرستی است. به عنوان مثال آن کمپی که کارگران فصلی در ساکاریا در آنجا اقامت داشتند را "بازار سگ" نامیده‌اند!! در این مورد چه می‌توان گفت؟