دوزدار حمو از زبان برادرش؛ شخصیتی فرمانده و قدرتمند

دوزدار به برادرش پاسخ داد:"رفیق جان، این یک انقلاب است، من هم می‌خواهم در این انقلاب شرکت داشته باشم. من به شهدا، رهبر آپو و رفقای حزبم قول دادم که راه آزادی را دنبال خواهم کرد. این حق من است که شیوه‌ زندگی خود را انتخاب کنم."

مروان حمو، برادر شهید دوزدار حمو در مصاحبه با خبرگزاری هاوار، برادر خود را اینگونه توصیف کرد: "او شخصیتی محبوب و مبارزی قدرتمند بود."

مروان حمو در ابتدا با عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا و همرزمان دوزدار، گفت: "ما شهادت دوزدار حمو را به خانواده‌های شهدا، همرزمان و رهبر عبدالله اوجالان تسلیت عرض می‌كنیم و به شهادت و مبارزات وی در جنبش آزادیخواهی كوردستان افتخار می‌كنیم."

حمو در مورد شخصیت شهید دوزدار صحبت کرد و گفت: "شهید دوزدار کوچکترین برادر یک خانواده ۷ نفره بود. از این رو در خانواده بسیار مهربان بود. همچنین با اطرافیان خود فردی صبور و قوی بود. همه کسانی که او را می‌شناختند، بسیار دوستش می‌داشتند."

مروان حمو در ادامه گفت: شهید دوزدار در سال ۱۹۹۰ با جمعی از دوستانش برای آموزش به آکادمی شهید ماحصوم کورکماز در لبنان رفت و پس از بیش از ۴ ماه در ۱۳ آگوست همان سال، به خانه برگشت. در آن زمان خیلی اصرار داشت که به جنبش آزادی خواهی کوردستان بپیوندد. یادم هست که آن زمان خیلی سعی کردم از تصمیمش دست بردارد و در عوض من به جنبش بپیوندم زیرا او از ما کوچکتر بود و می‌ترسیدیم. اما وی در آن زمان به من گفت: " رفیق جان، این یک انقلاب است، من هم می‌خواهم در این انقلاب شرکت داشته باشم. من به شهدا، رهبر آپو و رفقای حزبم قول دادم که راه آزادی را دنبال خواهم کرد. این حق من است که شیوه‌ زندگی خود را انتخاب کنم. در ۱۸ آگوست همان سال او به جنبش پیوست."

حمو تأکید کرد که هنگام دیدار همرزمان دوزدار از عفرین، از دوزدار به عنوان شخصیتی قوی و فرماندهی سرشناس یاد کردند که هر کس وی را می‌شناسد و او را دوست می‌دارند.

وی همچنین اظهار داشت که برادرش بدون تردید در هر چهار بخش کوردستان جنگید و در همه جا در کار خود مهارت داشت.

مروان حمو در پایان سخنان خود گفت:"وی هنگام دیدار با خانواده در طول سال‌های مبارزه خود به ما امید و روحیه می‌بخشید. دوزدار به ارزش‌های شهدا و افکار رهبر اوجالان متعهد بود. وی همچنین صدها نفر از کادرهای جنبش را آموزش داد و در طول مبارزه طولانی خود صدها انقلابی خلق کرد."

لازم به ذکر است که فرمانده و مبارز عبدالرحمن حمو (دوزدار حمو) پس از ۳۰ سال مبارزه برای آزادی میهن و مردم خود، در نوامبر ۲۰۱۹ بر اثر حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا، به شهادت رسید.


منبع: ANHA